تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۸۲۱۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه دزفول:
معضل ریزگردها با حرف وشعار حل نمی‌شود، مسوولان وارد عمل شوند
امام جمعه دزفول گفت: معضل ریزگردها که چند سالی است ، استان خوزستان را با مشکلات بسیاری مواجه کرده ، با حرف و شعار حل شدنی نبوده و نیازمند اقدام عملی از سوی مسوولان ذیربط می باشد.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) در تذکری به دستگاههای ذیربط افزود: توزیع ماسک بین مردم و استقرار آمبولانس در سطح شهر هنگام گرد و غبار اقدام خوبی است اما با این اقدامات معضل ریزگردها حل نمی شود.

وی اظهار داشت: اکنون که مشخص شده بخشی از منشا پدیده ریزگردها در داخل استان خوزستان می باشد از مسوولان ذیربط و دستگاههای اجرایی انتظار می رود وارد عمل شده و با مالچ پاشی و درختکاری از شدت این آلودگی بکاهند.

خطیب جمعه دزفول ، در تذکری دیگر خطاب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می رود به دغدغه مراجع و علما ترتیب اثر داده و اجازه ندهد برخی امور که با شرع مقدس همخوانی ندارد مجوز بگیرند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی ، که بخشی از خطبه دوم نماز جمعه را به تذکر به ادارات و دستگاههای اجرایی اختصاص داده بود ، همچنین با انتقاد از وضعیت نا امنی در این شهرستان بیان داشت: به رغم تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت ، مردم دزفول همچنان از نا امنی گله مند می باشند.

وی با اشاره به مراجعات مکرر شهروندانی که از نا امنی گله مند می باشند ، خطاب به فرماندار ، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی این شهرستان ،گفت: بنده از مراجعه مکرر مردم گله مند از ناامنی ، خسته شده ام.

امام جمعه دزفول ، هر توجیهی در رابطه با نا امنی را غیر قابل قبول دانست و افزود: ناامنی به هیچ وجه قابل توجیه نبوده و از رییس شورای تامین شهرستان دزفول انتظار می رود ، در نشستی فوق العاده به مشکل نا امنی در دزفول رسیدگی کند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی ، که سخنانش با تکبیر نمازگزاران مورد تایید قرار گرفت ، همچنین از دستگاه قضایی و دادستان دزفول خواست با قاطعیت با مخلان نظم و امنیت برخورد کرده و با صدور احکام سنگین قانونی مانع از نا امنی در جامعه شوند.

وی با بیان اینکه ، امنیت از نان شب برای مردم واجب تر می باشد، از کیفیت نان نیز در این شهرستان انتقاد کرد و اظهار داشت: نان در دزفول بی کیفیت بوده و بعضا قابل خوردن نیست ، لذا از فرماندار و شورای آرد و نان این شهرستان انتظار می رود نظارت بیشتری بر نانوایی ها داشته باشند.

امام جمعه دزفول همچنین با تذکر به دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان در خصوص وضعیت نامناسب بیمارستان بزرگ دزفول خاطر نشان کرد: بیمارستان بزرگ دزفول از نظر بهداشت و نظافت وضعیت نامناسبی داشته و نارضایتی بیماران و شهروندان را به دنبال داشته است.

وی با بیانی کنایه آمیز و اینکه بهداشت و نظافت بیمارستان ربطی به تحریم ندارد ، گفت: از دانشگاه علوم پزشکی دزفول انتظار می رود با مدیریت صحیح نسبت به ساماندهی وضعیت این بیمارستان و بهبود وضعیت بهداشتی و نظافت آن اهتمام جدی داشته ، ضمن اینکه در ساعات ملاقات نیز نظارت و کنترل بیشتری برای برقراری نظم داشته باشد.

خطیب جمعه دزفول در تذکری دیگر افزود: طرح ها و پروژه های عمرانی و خدماتی که برای دهه فجر امسال در دزفول در نظر گرفته شده ناچیز بوده و انتظار مردم از مسوولان دستگاههای اجرایی در این رابطه بیشتر اینها می باشد.

امام جمعه دزفول همچنین با گرامی داشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ؛ از دهه فجر به عنوان تجدید حیات دوباره انقلاب اسلامی نام برد و گفت: دهه فجر فرصتی دوباره برای زنده شدن ارزش های انقلاب در جامعه و فرصتی برای استمرار انقلاب تا رسیدن به ارزش های والاست.

وی گفت: ملت ایران بار دیگر با حضور حماسی در راهپیمایی 22 بهمن ، همبستگی ، استقامت و ایستادگی بر اصول و آرمان های انقلاب را به نمایش گذاشته و بار دیگر به دشمنان ثابت خواهد کرد که پای آرمان های انقلاب ثابت قدم ایستاده است.

امام جمعه دزفول همچنین با گرامی داشت 19 بهمن روز نیروی هوایی، افزود: بیعت تاریخی پرسنل نیروی هوایی با امام و انقلاب ، سقوط رژیم پهلوی را شتاب بخشید.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار