تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۸۲۱۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به مناسبت دهه فجر صورت گرفت؛
اعزام تیم درمان اضطراری به مناطق محروم رامهرمز
به گزارش خوزنیوز؛ معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر خوزستان گفت: با اعزام کاروان درمان اضطراری این جمعیت، اهالی منطقه‌ ابوالفارس شهرستان رامهرمز از خدمات رایگان پزشکی و پیراپزشکی بهره‌مند شدند.

سیدمحمدصادق آل محمد افزود: اعزام تیم های درمان اضطراری به مناطق محروم در راستای تسکین آلام بشری و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها، یکی از اقدامات بشردوستانه و خداپسندانه جمعیت هلال‌احمر است.

وی با بیان این‌که کاروان‌های درمان اضطراری(BHCU) به بهبود سطح سلامت در مناطق محروم کمک می‌کنند، تصریح کرد: هدف از اجرای این برنامه و اعزام پزشکان و پیراپزشکان هلال‌احمر به نقاط محروم، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در ابعاد مختلف، کمک به بهبود سطح سلامت محرومان و تأثیرگذاری بر رفتار جامعه با حفظ کرامت انسانی و فرهنگ سازی در زمینه مشارکت، آموزش و کارهای داوطلبانه در جامعه است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر خوزستان با اشاره به نقش مهم جمعیت در کمک به اجرای طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: تیم درمان اضطراری خوزستان متشکل از 3 پزشک، 2 پزشک منخصص زنان و داخلی، 2 پرستار و 4 ماما، 2 تکنسین دارویی، 3 کارشناس بهداشت روان و 4 نفر راه انداز به روستای بوج اعزام شد.

آل محمد با بیان اینکه در این برنامه، 25 نفر از اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر رامهرمز مشارکت داشتند، افزود: ویزیت و ارائه داروی رایگان، خدمات پرستاری و مامایی، کنترل فشارخون، نوار قلب، آموزش بهداشت، کنترل بهداشت محیط از قبیل سنجش کلر آب و تزریقات و پاسمان از جمله فعالیت‌هایی بود که در این طرح از سوی تیم درمان اضطراری هلال احمر خوزستان ارائه شد.
به گفته وی، در این برنامه، از تعداد پانصد ویزیت رایگان انجام شده، 88 مورد مربوط به بهداشت زنان و زایمان بوده است.
:
:
:
آخرین اخبار