تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۸۲۲۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئيس بنياد نخبگان خوزستان :
سياست كشور بايد ادامه دهنده پيشرفت علمي باشد

دبير كميته استاني جشنواره ملي علم تا عمل خوزستان گفت: سال‌گذشته از لحاظ علمي پيشرفت زيادي داشتيم و قطعا اين پيشرفت امسال نيز ادامه خواهد داشت و سياست علمي كشور بايد به صورتي باشد كه ادامه دهنده اين پيشرفت باشد زيرا مهم تداوم آن است.

عليرضا زراسوندی، در نشست خبري که امروز (18 بهمن‌ماه) در محل بنياد نخبگان استان برگزار شد، با اشاره به برگزاري اين جشنواره از 3 تا 7 اسفند در مصلي تهران، گفت: در راستاي برنامه توسعه علم و فناوري و اسناد بالادست، فعاليت​هاي علمي و فناوري بسيار حائز اهميت است و در اين اسناد برنامه‌ريزي شده تا در سال 1404 كشور ما از جنبه علمي و پژوهشي و جنبه فناوري در منطقه پيشتاز باشد.

وي افزود: ​در بحث توسعه فناوري هنوز نتوانستيم جايگاه خود را به‌دست آوريم كه به همين سبب سياست‌هايی طراحي شده است كه مي‌توان گفت از مترقي​ترين سياست​هاي علمي در سطح جهان هستند.

دبير كميته استاني جشنواره ملي علم تا عمل با اشاره به اين‌كه مهم​ترين بحث در توسعه فناوري تبديل علم به عمل است، اظهاركرد: در فناوري اساسي​ترين كار تبديل ايده به پديده است تا فناوري نقش خود را در جامعه پيدا و بتواند توليد ثروت كند كه به همين دليل جشنواره و نمايشگاه علم تا عمل همه ساله برگزار مي​شود.

زراسوندی ادامه‌داد: شركت​هاي دانش​بنيان خصوصي و تعاوني كه معيار دانش​بنياني مشخص شده از طريق پارك​هاي علم و فناوري را اخذ كرده باشند در اين جشنواره شركت خواهند كرد.

رئيس بنياد نخبگان خوزستان با اشاره به نام​نويسي 40 شركت دانش​بنيان در خوزستان جهت شركت در جشنواره عنوان‌كرد: ​از اين تعداد شركت واجد شرايط که وارد مرحله ارزيابي شده​اند، در نهايت براساس معيارهاي امتيازدهي 20 شركت موفق به كسب اجازه شركت در جشنواره شدند.

وي اضافه‌كرد: ​از ميان اين شركت​ها، 5 شركت داراي فروش بالاي 400 ميليون به عنوان شركت​هاي برگزيده استان انتخاب و از اين تعداد 3 شركت كه شاخص‌هاي شركت دانش‌بنيان را دارا هستند، جهت شركت در بخش رقابت جشنواره معرفي خواهند شد.

زراسوندی با اشاره به اين‌كه براي نخستين‌بار بنياد نخبگان استان متولي برگزاری جشنواره علم تا عمل در خوزستان است، ​بيان‌داشت: پيرو تفاهم‌نامه‌اي كه بين معاونت فناوري رياست جمهوري و وزارت كشور منعقد شده،قرار استدر هر استان دبيرخانه جشنواره تشكيل شود.

دبير كميته استاني جشنواره ملي علم تا عمل خوزستان خاطرنشان‌كرد: هر تعداد شركت دانش​بنيان در جشنواره و نمايشگاه شركت كند و هر تعداد شرکت، برگزيده و وارد مسابقه شود از تسهيلات معاونت فناوري بهره خواهند برد و در پيشرفت آن​ها موثر خواهد بود.

وي با اشاره به وظايف و اهداف بنياد نخبگان گفت: ​اولين هدف این بنياد پايش و شناسايي نخبگان جامعه است تامورد حمايت قرار گیرند و امور كشور به آن‌ها سپرده شود.

رئيس بنياد نخبگان خوزستان عنوان‌كرد: متاسفانه در استان با تمام پتانسيل​هاي موجود، بنياد نخبگان دير تاسيس شد و اين نهاد از سال 91 با پيگیري جامعه نخبه استان شروع به فعاليت كرد.

زراسوندی ادامه‌داد: ايجاد زمينه​هاي شناسايي، جذب و توانمندسازي نخبگان به صورت فردي و گروهي و زمينه‌سازي براي به‌كارگيري اين افراد از فعاليت​هاي بنياد نخبگان در استان است كه استفاده از اين ظرفيت براي پيشرفت استان فرصت بسيار ارزشمندي است.

وي خاطرنشان‌كرد: بنياد نخبگان در خوزستان جوان و با اين حال تاثيرگذار بوده است و تاكنون 345 نخبه تحت پوشش بنياد قرار گرفته است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار