تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۸۲۲۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری جشن روز تالاب در تالاب بین المللی شادگان
خوزنیوز: جشن روز ملی تالاب در روستای سراخیه در شادگان برگزار شد.

این جشن با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان ،شهرستان شادگان و انجمن سبز محیط زیست شادگان برگزار گردید.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با توجه به اهمیت تالاب بین الملی شادگان در زندگی مردم منطقه و تاثیر ات اقتصادی اجتماعی آن اظهار داشت: مدیریت تالاب بدون مشارکت جوامع محلی امکان پذیر نمی باشد.

عادل مولا عنوان کرد: محیط زیست خوزستان برنامه های مختلفی برای احیای تالاب‌های استان و تالاب شادگان در دست اجرا دارد که تامین حق آبه  و انتقال آب بین بخشی از رودخانه کارون به تالاب شادگان از مهمترین این برنامه ها می باشد و به همین خاطر امسال در مراسم روز ملی تالاب‌ها استان خوزستان بعنوان قهرمان تالاب در بخش اجرایی معرفی شد.


همچنین در این مراسم؛ امام جمعه شهرستان شادگان در خصوص اهمیت حفاظت از مواهب الهی که تالاب نیز یکی از این نعمت های خدادای در منطقه می باشد تاکید کرد وگفت: حفظ تالاب تامین کننده اقتصاد مردم منطقه و هم آن اقتصاد مقاومتی می باشد که هر آنچه که خود داریم به نحو احسن استفاده نماییم.

فرماندارشادگان نیز درخصوص ارج نهادن به منابع طبیعی استان و حفاظت از ثروت ملی برای کشور و مردم منطقه از بعد گردشگری و اقتصادی تاکید کرد و از شیلات ،گردشگری و محیط زیست خواست تا برای حفظ تالاب برنامه داشته باشند.

به گزارش خوزنیوز، در پایان مراسم یک دوره مسابقه قایقرانی برگزار و به نفرات برتر نیز جوایزی اهدا گردید و هنرمندان نیز نمایشی در خصوص اهمیت تالاب برگزار نمودند.
برچسب ها: تالاب شادگان
:
:
:
آخرین اخبار