تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۸۲۳۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار به بازسازی بیمارستان آبادان
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: برای بازسازی بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان، 150 میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان منطقه آزاد اروند و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هزینه شده است.

علیرضا آموزنده دوشنبه در نشست خبری با رسانه های محلی آبادان از نوسازی کامل بیمارستان شهید بهشتی آبادان و آماده شدن آن برای ارائه خدمت درمانی و بستری در بخش های مختلف خبر داد و افزود: این بیمارستان در حد اورژانس فعال بود و با اقدامات صورت گرفته تا قبل ازپایان سال با 150 تخت بستری، اتاق عمل مجهز و بخش های مختلف درمانی به بهره برداری می رسد.

وی از استقبال مردم از خدمات درمانی ارائه شده در مراکز درمانی و بهداشتی شهرستان های تابعه این دانشکده خبر داد و گفت: سلامت به عنوان رکن توسعه، اولویت کار دولت تدبیر و امید می باشد.

آموزنده ادامه داد: سال گذشته 61 هزار تن به بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرستان آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر و هندیجان مراجعه کردند که این تعداد در سال جاری به 430 هزار تن افزایش یافت.

این مسئول در دانشکده علوم پزشکی آبادان همچنین از راه اندازی 14 مرکز خانه بهداشت در شهرستان های تابعه دانشکده تا پایان امسال خبر داد و افزود:تا پایان سال جاری، تعداد خانه های بهداشت منطقه به 32 فقره افزایش می یابد.

آموزنده گفت: همچنین با جذب 46 متخصص در رشته های مختلف پزشکی، علاوه بر جلب رضایت شهروندان، این پزشکان به صورت تمام وقت در بیمارستان ها به بیماران خدمت پزشکی ارائه می دهند.

وی اضافه کرد: بر اساس قرارداد بنیاد مستضعفان و جانبازان با منطقه آزاد اروند، در بازه زمانی 40 ماه، یک بیمارستان 200 تختخوابی در کنار بیمارستان طالقانی آبادان ساخته می شود که شش هزار متر مربع زمین نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان از آغاز استانداردسازی بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر خبر داد و اظهار داشت:با مساعدت منطقه آزاد راوند 55 میلیاردریال اعتبار برای ارتقاء اورژانس، فضای درمانی و بخش قلب این بیمارستان هزینه می شود.

وی اضافه کرد: تلاش می کنیم که بخش جراحی قلب این بیمارستان نیز، سه ماه نخست سال 94 راه اندازی شود.

آموزنده گفت: با برنامه ریزی انجام شده، اورژانس بیمارستان شهید معرفی زاده شادگان و کلنیک تخصصی ماهشهر نیز بزودی بهره برداری می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی انجام شده در بخش های مختلف بهداشتی و درمانی، دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه ارتقاء یابد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار