تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۸۲۴۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مهدی یراحی: این وضعیت اهواز فاجعه است / متفاوت ترین كنسرت ام را اجرا می كنم
خوزنیوز: مهدی یراحی گفت: این وضعیت واقعا فاجعه است، در شهر چشم ها جایی را نمی بیند و در خانه هم که نشسته ام حس می کنم حلقم پر از خاک است. این اوضاع خیلی وحشتناک است و امیدوارم مسئولین فکری به حال مردم اهواز بکنند.

مهدی یراحی: این وضعیت اهواز فاجعه است / متفاوت ترین كنسرت ام را اجرا می كنم

به گزارش خوزنیوز، مهدی یراحی خواننده پاپ اهوازی که برای اجرای کنسرت به شهر زادگاه خود سفر کرده است به خبرنگاران گفت: من جزو معدود هنرمندانی هستم که در جاهای مختلف پیوسته از درد آب کارون و درد اهواز صحبت کرده ام، اما با این همه در چندروز گذشته با دیدن وضعیت هوا واقعا درماندم و احساس کردم که چقدر تاکنون کم صحبت کرده ام؛ این وضعیت واقعا فاجعه است، در شهر چشم ها جایی را نمی بیند و در خانه هم که نشسته ام حس می کنم حلقم پر از خاک است. اوضاع خیلی وحشتناک است و امیدوارم مسئولین واقعا فکری به حال مردم اهواز بکنند، زیرا این هوا چیز پنهانی نیست و کاملا مشخص است.

وی افزود: الان حتی نگرانیم که با این اوضاع جوی نوازندگان ما از تهران نتوانند به اهواز برسند و همین جا از همه مردم اهواز می خواهیم دعا کنند کنسرت به خوبی برگزار شود.

مهدی یراحی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بعد از چهار سال فعالیت جدی به عنوان خواننده بالاخره توانستم پس از پیگیری های فراوان و انتصاب مدیریت جدید اداره كل فرهنگ و ارشاد خوزستان، مجوز اجرای کنسرت در زادگاهم را كسب کنم.

وی بیان کرد: از سال ۸۰ حرفه آهنگسازی را آغاز كرده و در سال ۸۸ اولین کار خود را با خواندن تیتراژ برنامه ماه عسل شروع کردم. همچنین در سال ۸۹ اولین تراک عربی با لهجه و زبان عربی جنوبی خوزستان اجرا کردم.

خواننده و آهنگساز اهوازی افزود: بیش از هر چیز می خواستم در این تراک های عربی با لهجه و زبان خودم با مردم ارتباط برقرار کنم و در این راستا نیز کار دو خواننده معروف عرب را به نام «برای تو» و «غزال» اجرا کردم.

یراحی با اشاره به حمایت خود از محیط زیست استان در شبکه های اجتماعی و حضور در زنجیره های حمایت از کارون تاکید کرد: به عنوان یک اهوازی باید در کنار مردم می ایستادم و با صحبت از اتفاقات پیش آمده در شهر و زادگاهم، از کارون و محیط زیست استان خوزستان حمایت می كردم.

وی عنوان کرد: تا دو سال پیش عدم اجرای من در اهواز در اختیار نگذاشتن مناسبترین و استانداردترین سالن بود كه متاسفانه این امر بدون دلیل و تنها در حق من اجرا می شد و دیگر خوانندگان پاپ به راحتی در اهواز کنسرت اجرا می کردند.

این خواننده و آهنگساز كشور ادامه داد: در مدیریت جدید ارشاد استان، بالاخره این طلسم شکسته شد و من توانستم برای اجرا در روزهای ۲۵ و ۲۶ بهمن در سالن سینما هلال مجوز کسب کنم.

یراحی تاکید کرد: به خاطر عرقی که به کارون و استانم دارم حتما در آینده ای نزدیک کاری متفاوت برای آن می خوانم و در این زمینه سروده روزبه بهبهانی را از میان تمامی آثار ارسالی برای خلق این اثر انتخاب کردم.

وی با اشاره به گرد و غبار روزهای اخیر در شهر اهواز و مشکلات تنفسی پیش آمده برای مردم بیان کرد: تا پیش از این فکر می کردم که حرف های زیادی در رابطه با مشکلات مردم شهرم زده ام ولی بعد از تجربه این چند روز خاکی و وضعیت وحشتناک هوا در اهواز به این باور رسیدم که هیچ چیز نگفتم.

خواننده و آهنگساز اهوازی ادامه داد: مردم اهواز درگیر مشکلاتی همچون حق نفس کشیدن و آب هستند و صحبت کردن در مورد این مشکلات نیاز به سخن وری ندارد و خیلی ساده و تنها با تلاشی بیشتر می توان آنها را حل و فصل کرد.

یراحی کنسرت پیش رو را متفاوت تر از كنسرت های قبلی خود دانست و گفت: بعد از چهار سال که طلسم این مجوز ندادن ها شکسته است می خواهم متفاوت ترین اجرای خود را همراه با آیتم های مختلف در شهر و زادگاهم خلق کنم. این كار دقیقا بر عکس همه هنرمندان است که به دنبال اجرای برتر خود در پایتخت هستند.

وی تاکید کرد: در سال آینده آلبومی با ۱۰ تراک عربی که بیشتر قطعات آن را خودم آهنگسازی کردم را روانه بازار می کنم که امیدوارم مردم کشورم این آلبوم را بپسندند.

خواننده و آهنگساز اهوازی بیان کرد: تا کنون پیشنهاد همخوانی با خوانندگان عرب را داشتم و همچنین آهنگ علمودک (برای تو) نیز پنجشنبه هفته گذشته در رادیو دبی به عنوان آهنگ برتر انتخاب شد که این نشان از مقبولیت این اثر در ایجاد ارتباط حتی با مردم دیگر کشورهاست با اینکه من در این اثر سعی کردم که کمی از ترانه اصلی آن فاصله بگیرم و با سبکی جدیدتر آن را بازخوانی کنم.

یراحی با ابراز علاقه به تعامل و همکاری با هنرمندان دیگر كشورها عنوان کرد: در صورت ارائه هر پیشنهادی از سوی اداره یا نهادی به منظور برقراری یک پل میان هنر کشور ما و دیگر ملت ها بی شک آن را می پذیرم.

وی تاکید کرد: در کنسرت اهواز فضا و برنامه را به گونه ای ویژه، شاد و پرانرژی تنظیم کردیم و من این قول را به مردم می دهم که بهترین کنسرتم را در اهواز اجرا کنم.

خواننده و آهنگساز اهوازی در پایان گفت: امیدواریم شرایط آب و هوایی باعث نشود که نوازندگان گروه به اهواز نرسند و این کنسرت که به تعبیری دیگر شکستن طلسمی چهار ساله است با موفقیت انجام شود.

گفتنی است مهدی یراحی در تاریخ 25 و 26 بهمن ماه برای اولین بار در زادگاه خود در سالن سینما هلال اهواز کنسرت برگزار می کند. علاقمندان می توانند از طریق وبسایت www.belitconcert.ir اقدام به تهیه بلیت این کنسرت نمایند.
:
:
:
آخرین اخبار