تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۸۲۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با همكاری شركت ملی حفاری ايران و پارك علم و فناوری خوزستان؛
دستگاه كاهش آلودگی صوتی دستگاه حفاری افتتاح شد
طی مراسمي دستگاه كاهش آلودگي صوتي دستگاه حفاري با حضور مديرعامل شركت ملي حفاري افتتاح شد.

به گزارش ايسنا، طراحي و اجراي اين سيستم در قالب پروژه تحقيقاتي با عنوان "بررسي ميزان‌ آلودگي صوتي دستگاه حفاري و ارائه راهكاري‌هاي عملي جهت‌ كاهش تراز كلي صداي دستگاه همراه با ساخت و اعمال يك نمونه كامل" و مطابق با قرارداد پژوهشي مابين مديريت پژوهش، فناوري و مهندسي ساخت شركت ملي حفاري ايران و پارك علم و فناوري خوزستان به انجام رسيده است.

بهمني ضمن تقدير از زحمات و تلاش تيم مشترك اين پروژه بر محوريت نيروي انساني در شركت ملي حفاري ايران، حفظ سلامت كاركنان را از وظايف مهم مسئولان شركت دانست و بر ضرورت استقرار اين سيستم بر روي كليه دستگاه‌هاي حفاري و به خصوص كمپ‌هاي استراحت دستگاه‌هاي حفاري تاكيد كرد.

همچنين محمدرضا طهماسبي بيرگاني مدير پژوهش، فناوري و مهندسي ساخت شركت ملي حفاري ايران با تشريح سيستم عملكردي و اندازه‌گيري ميزان صداي محيط در نقاط مختلف با دستگاه‌هاي مربوطه، مراحل كار و تاثيرات سوء‌ آلودگي صوتي بر سلامت افراد و كاركنان دستگاه حفاري از جمله تاثير اين آلودگي‌ها بر شنوايي، اعصاب و روان و همچنين بهره‌وري را توضيح داد.

با نصب اين دستگاه تا حد زيادي ميزان صداي موتورهاي دستگاه حفاري كاهش يافته و شدت صوت در محيط دستگاه حفاري از 120 دسي بل به 82 دسي بل رسيده است.
:
:
:
آخرین اخبار