تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۸۲۶۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار:
صنایع دستی شوش از ظرفیت بالایی برای رونق اشتغال برخوردار است
فرماندار شوش با بیان اینکه ، صنایع دستی این شهرستان از ظرفیت بالایی برای رونق اشتغال برخوردار می باشد ، گفت: مقدمات برپایی بازارچه های محلی صنایع دستی و گردشگری در راستای رونق کسب و کار و اشتغال در شهرستان شوش فراهم شده است.

رضا نجاتی شنبه در نشست هماهنگی برپایی بازارچه های محلی صنایع دستی و گردشگری در این شهرستان در آستانه سفر مسافران نوروزی افزود: برپایی بازارچه های محلی صنایع دستی اقدامی در راستای رونق کسب و کار هنرمندان و حمایت از فعالیت های هنری در شهرستان شوش می باشد.

وی با بیان اینکه ، صنایع دستی در زمینه های مختلف اقتصادی ، هنری و فرهنگی اثر گذار است ، افزود: بازارچه های محلی صنایع دستی و گردشگری برای نخستین بار با همکاری تعاونی ها و کانون بانوان در چند نقطه شهر شوش برپا خواهند شد.

نجاتی، هدف از برپایی این بازارچه ها در ایام نوروز را معرفی صنایع دستی ، گردشگری و محصولات شهرستان شوش به مسافران نوروزی ، عنوان کرد و گفت:کار شناسایی و مکان یابی برای برپایی این بازارچه ها در سطح شهرستان شوش آغاز شده است.

فرماندار شهرستان شوش برپایی بازارچه های محلی صنایع دستی را یک ضرورت برای شهر شوش دانست و افزود: با ایجاد این بازارچه ها ، فرصت های شغلی در این شهرستان ایجاد شده و شاهد رونق کسب و کار در حوزه صنایع دستی خواهیم بود.

بازارچه های محلی صنایع دستی و گردشگری از اسفند ماه در سطح شهرستان شوش برپا می شوند.

شهرستان شوش با وجود یادمانهای دفاع مقدس در مناطق عملیاتی فتح المبین و فکه ، آثار باستانی منحصر بفرد و اماکن زیارتی از جمله حرم حضرت دانیال نبی (ع) و دعبل خزاعی شاعر اهل بیت (ع) ، در ایام نوروز پذیرای کاروان های راهیان نور و مسافران نوروزی از سراسر کشور می باشد.

سالانه بیش از 10هزار گردشگر خارجی از کشورهای مختلف از جاذبه های تاریخی و باستانی شوش دیدن می کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار