تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۸۲۶۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لاریجانی: مسوولان به حل مشکل ریزگردها توجه جدی کنند
رییس مجلس شورای اسلامی مشکل ریزگردها را موضوع مهمی عنوان کرد که باید همه مسوولان به آن توجه جدی کنند و از وزارت کشور خواست تلاش موثری برای حل این معضل بکارگیرد و گزارش آن را به مجلس ارایه کنند.

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور یکشنبه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: امسال راهپیمایی 22 بهمن در شرایطی برگزار شد که ایران اسلامی در مصافی سنگین با قدرت های جهانی در تلاش است از حقوق خود دفاع کند.

وی ادامه داد: این راهپیمایی عظیم تلاش دشمنان برای نشان دادن عدم همراهی توده های ملت در مذاکرات را با حضور وسیع و عزت آفرین خنثی نمود و احقاق حقوق ملی در مذاکرات را موید به پشتوانه ملت کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مشکل ریزگردها در استان های جنوبی و غربی کشور گفت: مشکل ریزگردها در استان های جنوبی و غربی کشور که مردم شریف این استان ها را آزار داده و بویژه مردم عزیز استان خوزستان بیش از سایر مناطق از آن رنج برده اند موضوع مهمی است که همه مسوولان باید به آن توجه جدی کنند.

لاریجانی گفت: گرچه ریشه این مشکل به بیابان های کشورهای همسایه برمی گردد اما هم رفع برخی نواقص در داخل کشور و هم دیپلماسی فعال در ایجاد اراده جمعی با سایر کشورهای همسایه تلاش وسیعی را در سطح دولت می طلبد.

لاریجانی یادآور شد: از آنجا که وزارت کشور مسوولیت یافته با همکاری سایر بخش های دولت در این امر ستاد ایجاد کنند و پیگیر موضوع باشند لذا از این وزارتخانه می خواهیم تلاش موثری در حل این معضل کرده و گزارش آن را به مجلس ارایه کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار