تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۸۲۶۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبگیری سد سیمره سبب خشک شدن کرخه در دشت آزادگان شده است؛
۳۶ روستای دشت آزادگان آب آشامیدنی ندارند
نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: آبگیری سد‌ها دراین موقع از سال اشتباه است و سبب خشک شدن شاخه‌های کرخه در دشت آزادگان شده و ۳۶ روستای این شهرستان آب آشامیدنی ندارند.

ناصر صالحی نسب اظهار داشت: وضعیت تأمین آب کشاورزی، آب دام‌ها و حتی آب آشامیدنی در منطقه دشت آزادگان سخت است و در 36 روستای دشت آزادگان آب آشامیدنی وجود ندارد.

وی افزود: برای تأمین آب این مناطق جلساتی با استاندار خوزستان، وزیر نیرو و معاونین وزیر نیرو برگزار شده تا اقدامات مناسبی برای تأمین آب روستاییان دشت آزادگان انجام دهند.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کمبود در روستا‌ها سبب کوچ روستائیان می‌شود و کوچ روستائیان سبب بروز آسیب‌های اجتماعی دیگری می‌شود که باید از آن جلوگیری شود. همچنین تولیدات کشاورزی و دامی با کوچ روستاییان کاهش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: آبگیری سد‌ها در این موقع غلط است و آبگیری سد سیمره سبب خشک شدن رودخانه کرخه در شاخه‌های «نیسان»، «بستان» و «کرخه نور» شده است.

صالحی نسب عنوان کرد: ذخیره سازی بیش از یک میلیارد متر مکعب آب پشت سد‌ها اشتباه است چرا که این مقدار آب برای کشاورزی شهرستان‌های اندیمشک، شوش و دشت آزادگان کفایت می‌کند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار