تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۸۲۶۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ویژه آبادان:
ادارات آبادان راهکارهای مقابله با پدیده ریزگردها را به فرمانداری ارائه دهند
فرماندار ویژه آبادان گفت: تمام ادارات و سازمان‌های شهری موظف هستند تا پیش‌بینی‌ها و راهکارهای خود را برای مقابله با پدیده ریزگردها در بازده زمانی کوتاه‌مدت و بلندمدت به این فرمانداری ارسال کنند.

عزیزالله شهبازی امروز با اشاره به پدیده ریزگردها، خشک شدن تالاب‌ها، بارش کم باران در سال جاری و عدم ایجاد پوشش گیاهی مناسب در مناطق و حضور هاشمی وزیر بهداشت و درمان در استان خوزستان اظهار کرد: در جلسه‌ای که به ریاست مقتدایی استاندار خوزستان تشکیل شد، وزیر بهداشت بر حمایت دولت برای رفع مشکل ریزگردها تاکید کرد.

وی اضافه کرد: به گفته وزیر بهداشت، دولت تدبیر و امید تمام منابع خود را برای مهار این بحران در استان بسیج کرده و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: دولت در تأمین اعتبارات لازم برای کمک به مردم خوزستان محدودیتی ندارد و به طور جدی پیگیر حل مشکل است.

وی با بیان اینکه رفع این معضل به یکسری راهکارهای کوتاه‌مدت نیاز دارد، تصریح کرد: تمام مجموعه استان برای رفع پدیده ریزگردها که چند سال مهمان ناخوانده استان خوزستان است با یکدیگر متحد هستند.

شهبازی با اشاره به جاری کردن آب موجود در کانال‌های زهکشی در مناطق بیابانی تصریح کرد: این کار فنی است و باید به صورت علمی و دقیق، مطالعه و کارشناسی شود.

فرماندار ویژه آبادان تاکید کرد: نباید این اقدام باعث دوباره‌کاری و شور شدن حجم وسیع زمین‌ها شود.

معاون استاندار خوزستان افزود: با اجرای طرح 550 هزار هکتاری در استان خوزستان شاهد احیای زمین‌های قابل کشت در سطح شهرستان آبادان خواهیم بود.

وی بار دیگر بر لزوم ارائه پیش‌بینی‌ها و راهکارهای مقابله‌ای در مواجه با پدیده ریزگردها در بازده زمانی کوتاه‌مدت و بلندمدت از سوی ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان تاکید کرد و از آن‌ها خواست: موارد را هر چه سریع‌تر به فرمانداری ویژه آبادان ارسال کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار