تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۸۲۶۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سامانه جامع گمرک تجربه موفق در راستای مبارزه با فساد است
مدیر کل گمرک خرمشهر، راه اندازی و اجرای سامانه جامع گمرک (پنجره واحد تجارت فرامرزی) را تجربه ای موفق در راستای مبارزه با فساد و افزایش نظارت دولت عنوان کرد.

عارف باوی شامگاه یکشنبه گفت: این سامانه، فعالیت های گمرک را الکترونیکی کرده و بر اساس آن واردکنندگان، صادرکنندگان و ترانزیت کنندگان می توانند در همه ساعت های شبانه روز بدون مراجعه حضوری به گمرک و از دفاتر خود، خدمت دریافت کنند.

وی افزایش صحت فعالیت ها و کاهش هزینه ها را از دیگر مزایای این سامانه دانست و افزود: بر این اساس دولت نیز مطمئن می شود که امور با سلامت انجام می شود.

وی اضافه کرد: با راه اندازی سامانه جامع گمرکی، مجوزهای مورد نیاز اظهارنامه های وارداتی از قبیل گواهی استاندارد و ثبت سفارش صادره از وزارت صنعت ،معدن و تجارت، به صورت الکترونیکی در سامانه ثبت شده و این سامانه از شاخص های توسعه زیربنایی روند فعالیت های تجاری در گمرک خرمشهر به شمار می رود.

باوی افزود: صادر کنند گان و وارد کنندگان بدون حضور فیزیکی در گمرک و از هر نقطه کشور و حتی سایر نقاط جهان، می توانند با داشتن نام کاربری و رمز عبور نسبت به اظهار و ترخیص کالاهای خود از گمرک اقدام کنند، که پس از پایان این مرحله به صورت اتوماتیک برای آنها ارزیاب و کارشناس نیز تعیین می شود.

مدیرکل گمرک خرمشهر همچنین با بیان عملکرد این اداره کل در دریافت اظهارنامه های الکترونیکی ارباب رجوع، گفت: در راستای مکانیزاسیون و الکترونیکی شدن فرایند گمرک و اجرای سامانه جامع امور گمرکی، روزانه 110 فقره اظهارنامه وارداتی و صادراتی به گمرک این شهرستان اظهار می شود.

برنامه عملیاتی هوشمند سازی گمرک یا همان سامانه جامع گمرکی کشور از نیمه دوم سال گذشته آغاز شد و تکمیل و توسعه این سامانه در رأس برنامه های سال جاری گمرک قرار گرفت.

سامانه جامع گمرکی امکان پوشش فرایندها و عملیات ترخیص از لحظه ورود کالا به قلمرو گمرکی تا اتمام تشریفات گمرکی و خروج کالا را دارد و این سامانه شامل واردات و صادرات، ترانزیت، اظهار از راه دور و سامانه مدیریت اطلاعات است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار