تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۸۲۷۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار پليس فتا خوزستان؛
مراقب لينک‌هاي مخرب و خطرناک باشيد
گروه اجتماعی پلیس فتا استان خوزستان در مطلبی که برای خوزنیوز ارسال کرده است توصیه هایی را به کاربران اینترنت نموده است که در امن شدن فعالیت در فضای مجازی می تواند راهگشا باشد. این توصیه ها را در زیر مطالعه بفرمایید:

  براي حفظ امنيت کاربران در اين موارد که کافيست کمي احتياط کنيد و روي هر لينکي بويژه لينک‌هايي که بصورت نامربوط و ناخواسته براي شما ايميل ميشود کليک ننماييد. 
اگر چه هدف اصلي استفاده از لينک‌هاي اينترنتي آسان‌تر نمودن دسترسي کاربران به خبر، مطلب، يا صفحه ويژه و مورد نظر است، ولي متأسفانه سودجويان سايبري حسابي از اين قابليت سوء استفاده نموده و کاربران را به وبسايت‌هاي جعلي کلاهبرداري و فيشينگ، لينک دانلود بدافزارهاي گوناگون نظير ثبت‌کننده‌هاي کليد يا کي‌لاگر(keylogger) و يا باج‌افزارها (ransomware) و انواع ديگر بدافزارها هدايت مي‌کنند. 
براي حفظ امنيت کاربران در اين موارد که کافيست کمي احتياط کنيد و روي هر لينکي بويژه لينک‌هايي که بصورت نامربوط و ناخواسته براي شما ايميل ميشود کليک ننماييد. 
بعنوان مثالي ساده ميتوان ايميلي را در نظر گرفت که ظاهراً از سوي يک بانک که در آن حساب داريد ارسال شده است و در آن تحت هر عنواني از شما خواسته شده است تا مثلاً «براي اطلاعات بيشتر کليک کنيد»، در اين مورد بهتر است احتياط نماييد و بجاي کليک روي آن لينک مستقيماً از طريق وبسايت به دنبال آن خبر، بخش يا مطلب بگرديد. در مورد ايميل‌هايي که مربوط به خريد يا پرداخت ميباشد نيز بهمين ترتيب عمل نماييد. 
نوع دوم اين لينک‌هاي مخرب، بنرهاي اخطاردهنده، جذاب و وسوسه‌انگيز ميباشد. در مباحث امنيتي تمامي تصاوير و بنرهايي که حاوي پيغام‌هايي نظير «رايانه شما در خطر است»، «فلش‌پلير يا مدياپلير خود را بروز نماييد»، «شما برنده فلان جايزه شده‌ايد»، «سرعت سيستم خود را بهبود بخشيد» و موارد مشابه آنها تماماً با اهداف سودجويي و يا کلاهبرداري نمايش داده شده‌اند، يا حداقل هيچ چيز مفيدي جز تهديدات گوناگون براي کاربر به همراه نخواهد داشت. 
در نهايت پليس فتا استان خوزستان از هموطنان درخواست مي¬کند در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش نمايند.

:
:
:
آخرین اخبار