تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۸۲۷۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماينده شادگان:
گردوغبار و تعطيلي‌ها موجب عقب​گرد علمي خوزستان مي‌شود

نماينده شادگان گفت: عواملي چند موجب افزايش ريزگردها در استان خوزستان شده است، يكي از اين علل تعداد زياد سدها بر روي رودخانه كارون و كرخه مي​باشد كه مانع ورود آب به زمين​هاي جلگه​ خوزستان مي​شود.

عبدالله تميمي اظهار كرد: خشك كردن تالاب​ها توسط وزارت نفت، انتقال آب از خوزستان به استان​هاي ديگر و بي​تدبيري سازمان حفاظت محيط زيست در رابطه با كاشت نهال‌ها كه از حرکت شن‌هاي روان جلوگیری مي​كردند، موجب افزايش ريزگردها در استان خوزستان شد.

وي افزود: مسئولان در استان خوزستان هزينه نمي​كنند و اين هزينه​ها را در شمال كشور انجام مي​دهند و این در حالی است که خوزستان سال‌ها درگیر جنگ و مسائل امنيتي و نفت و گاز بود و لازم است حق اشتغال و سرانه خانواده را براي مردم خوزستان بيشتر فراهم كنند.

تميمي با اشاره به جمع‌آوری امضا برای الحاق محیط زیست به وزارت جهاد کشاورزی تصريح كرد: تا امروز 120 امضا فراهم شده براي اين‌كه محيط زيست زيرنظر جهاد كشاورزي قرار گیرد.

نماينده شادگان با اشاره به اين‌كه مردم خوزستان به تجهيزات بيمارستان​ها و آماده​باش آمبولانس​ها نياز فوري دارند، گفت: همه اين گرد و غبارها و تعطيلي​ها موجب عقب​گرد علمي خوزستان و به خطر انداختن سلامتي مردم مي‌شود.

وي افزود: دولت بايد برنامه​ها كوتاه​مدت و بلندمدت براي مردم خوزستان در نظر بگيرد و امتيازاتي به خوزستانی‌ها بدهند تا دردهاي اين مردم را تاحدودي التيام بخشند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار