تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۸۲۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح انتقال آب خوزستان را نابود می کند
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که امام خمینی(ره) فرمودند خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد ولی چرا اکنون با انتقال آب به جای ساختن خوزستان نظاره گر نابودی آن هستیم.

به گزارش  مهر، سید شریف حسینی در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی گفت: به راستی باید کور بود تا خدمات بی نظیر نظام اسلامی را در سه دهه گذشته ندید. باید کر بود تا بیان کارهای بزرگ انجام شده را نشنید و باید کوته بین بود تا افق و آینده روشن نظام اسلامی را درک نکرد. اما راه نرفته بسیار است و عقب ماندگی تاریخی عمیق و ما در سایه داشته ها نباید از نداشته ها غافل بمانیم. کارهای انجام شده بسیار است اما در نطق هفت دقیقه ای سالیانه خود از کارهای برزمین مانده می گوییم.
وی افزود: سئوال اینجاست که آیا خوزستان انعکاس درست و شایسته ای از توسعه و پیشرفت جامعه امروز ما است. استان خوزستان سرزمینی که حیات اقتصادی کشور محتاج خاک آن است ولی امروز مردم آن نه آب قابل شرب دارند و نه هوای قابل تنفس و در این میان رودخانه کارون با بی تدبیری در حال خشک شدن است.
 
سدهای عظیم؛ کوههای نمکین زائیدند
 
دبیر مجمع نمایندگان استان خوزستان تصریح کرد: با وجود اینکه امام خمینی(ره) فرمودند خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرده پس چه شد اکنون به جای ساختن خوزستان با انتقال آب نظاره گر نابودی آن هستیم، متاسفانه امروز آرزوها و مطالبات میلیونها خوزستانی از نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاه، فقط حسرت نداشته هاست.
 
وی با اشاره به سد گتوند گفت: پس چه شد که سدهای عظیم، کوههای نمکین زاییدند. پس چه شد که مزیتهای نسبی این سرزمین مصیبتهای این مردم شد.

حسینی عنوان کرد: مردمی را در استان می شناسم که از تامین حداقلهای زندگی عاجزند و شرمنده فرزندان بیمارشان هستند زیرا از تامین هزینه اندک درمان آنها عاجز هستند.
 
خوزستان برای بقا به کارون نیاز دارد
 
نماینده اهواز عنوان کرد: امروز می خواهم ندای مظلومیت استان را به گوش شما برسانم. امروز می خواهم به شما بگویم خوزستان برای بقا به جلوگیری از انتقال آب از سرچشمه های کارون نیاز دارد.

وی خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: به خاطر مردم خوزستان و قداست شهدایی که خون پاکشان خاک این استان را مقدس کرده است، جلوی کلنگ زنی پروژه انتقال غیر کارشناسی آب بهشت آباد را بگیرد، رئیس جمهور این قول را داده بود.
 
حسینی ادامه داد: آیا وزیر نیرو می داند که صدها روستای شهرستان اهواز در کنار رودخانه کارون از بی آبی رنج می برند و آیا می داند که آب شرب اهواز قابل شرب نیست و قیمت آب شرب اهواز با بدترین کیفیت با قیمت آب شرب تهران یکسان است، آیا وزیر می داند چند سال است به زمینهای کشاورزان خوزستانی به دلیل بی آبی کارون آب اختصاص نمی دهند، آیا می داند قبوض نجومی آب و برق مصرفی امان مردم خوزستان را بریده است.
 
تبدیل شدن خوزستان به جهنمی غیرقابل سکونت
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: آیا وزیر نیرو می داند با اجرایی شدن طرح انتقال آب کارون موسوم به بهشت آباد خوزستان به جهنمی غیرقابل سکوت تبدیل خواهد شد که اگر این اتفاق بیفتد جا دارد مردم خوزستان ما را از نمایندگی خود در مجلس عزل کنند.
 
حسینی مجددا رئیس جمهور را خطاب قرار داد و گفت: با وجود مصوبه هیئت دولت در سفر دوم به خوزستانٰ هنوز هم پس از گذشت چند سال پرونده موسوم به سادات که به مال باختگی صدها خانواده خوزستانی منجر شد مفتوح و مردم بلاتکلیف هستند.

وی افزود: آیا حدیث زندگی فلاکت بار در مناطقی چون کوی مشعلی، کوی علوی، ملاشیه، حصیر آباد، عین دو، حمیدیه، لشکرآباد، کوت عبدالله، زرگان، زوویه، شیبان، ویس، ملاثانی، آسیاباد، منبع آب، قلعه چنعان، جنگیه، الهایی، پردیس و سیاحی اهواز را شنیده اید؟ این در حالی است که 51 درصد نفت کشور یعنی معادل روزانه یک میلیون بشکه نفت در اهواز تولید می شود.
 
حسینی اضافه کرد: مردم خوزستان امروز مشکل معیشتی و اقتصادی جدی دارند. دولت باید تلاش کند در سال جهاد اقتصادی این مشکلات از بین بروند. چه کسی پاسخگوی بیکاری وحشتناک جوانان خوزستانی در کنار لوله های طلای سیاه است چرا مصوبه سفر دوم شما در خصوص استخدام نیروی بومی در صنعت نفت اجرایی نمی شود دستور چه کسی در صنعت نفت فراتر از دستور شماست.

نماینده مردم اهواز اظهار داشت: آیا وزیر ورزش و جوانان می داند خوزستان منبع استعداد فوتبال کشور چند سالی است که امتیاز سایر تیمها را خریداری می کند، آیا وی می داند که ورزشگاه 50 هزار نفری اهواز به اثری باستانی و تاریخی مبدل گشته است و آیا عباسی می داند که آخرین زمینهای خاکی شهرستان اهواز در حال نابودی است و جوانان مشتاق و مستعد اهوازی در معرض بسیاری از بزهکاری های اجتماعی قرار دارند.

سید شریف حسینی در پایان عنوان کرد: دوستان و دشمنان بدانند خوزستان چه محروم و چه مظلوم پرچمدار اقتدار و افتخار ایران اسلامی است که در برابر هر انحراف و فتنه قرار می گیرد و طلایه دار فتح و پیروزی است. خوزستان را خواهیم ساخت تا ایران آباد و پر شکوه بر قله های مجد و عظمت قرار گیرد. خوزستان را خواهیم ساخت تا نسل های آینده، انقلاب، جنگ، امام(ره) و رهبری را هرگز فراموش نکنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید امید نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
1
1
خوزستان مظلوم است بیشتر به آن ظلم نشود .نفتمان که میرود لااقل آب را نبرند .
:
:
:
آخرین اخبار