تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۸۲۸۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گرد و خاك به مدارس عشاير خسارت وارد كرده است

مدير آموزش و پرورش عشاير استان خوزستان گفت: ​پديده گرد و خاك در هفته‌هاي گذشته خسارت سنگين و ضرر بسياري به مدارس عشاير وارده كرده است.

حميد قنبري اظهاركرد:​ با توجه به وجود تعداد زياد مدرسه چادری در آموزش و پرورش عشاير استان، امکان ادامه برپایی کلاس‌های درس در شرايط غير مساعد مانند بروز پدیده گرد و خاک در این‌گونه کلاس‌ها وجود ندارد و سلامت دانش‌آموزان و معلمان در معرض تهدید قرار می‌گیرد.

وي با اشاره به وضعيت بحراني گرد و خاك در مناطق عشاير افزود: در هفته گذشته در منطقه​ عشايرنشين بين مسجدسليمان و اهواز تمام اهالي منطقه به علت شدت باد و گرد و خاك، چادرهاي خود را از دست داده و آواره شدند و ناچار در تنها كانكس مدرسه جمع و ساكن شوند.

قنبري تصريح‌كرد: وضعيت مدارس عشاير استان نيازمند اقدام فوري دولت و همچنين مردم نيكوكار جهت تهيه كانكس است تا بتوان در اين شرايط دانش‌آموزان تحصيل كنند.

مدير آموزش و پرورش عشاير خوزستان عنوان‌كرد: ​با توجه به نيروي انساني اندك و تحت​الشعاع قرار گرفتن مدارس مناطق عشایری، اين وضعيت اداره مركزي را بسيار نگران كرده است و اگر با يك عزم ملي نتوانيم با اين بحران مقابله كنيم ممكن است موجب مهاجرت نيروي​هاي كارآمد آموزش و پرورش عشاير خوزستان شود.

وي گفت: كاركنان مدارس عشايری در روزهاي گذشته مجبور شده بودند از ساعت 3 صبح مدارس و كلاس‌ها را از گرد و خاك تميز و ترميم و جهت آموزش آماده‌سازی كنند و اين شرايط بسيار سخت و دشوار است.

قنبري در مورد اقدامات اداره آموزش و پرورش عشاير خوزستان در اين زمينه بيان‌كرد: گزارش مكتوب و مصور از خسارت وارد شده و شرايط بسيار نامناسب مدارس عشاير تهيه و به استانداري ارسال شده و تخصص اعتبارات لازم و احداث فضاي آموزش استاندارد درخواست شده است.

مديركل آموزش و پرورش عشاير خوزستان خاطرنشان‌كرد: استان خوزستان استان مادر و مولد در زمينه‌هاي صنعتي، اقتصادي فرهنگي است و مردم آن شايسته توجه بيشتر و حل اين بحران هستند، كما اين‌كه حضور اعضاي دولت در استان، نشان‌دهنده نگرانی دولت از بروز اين وضعيت است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار