تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۸۲۸۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمیته‌های استقبال از مسافران نوروزی در شوش تشکیل شد
فرماندار شهرستان شوش از تشکیل 10کمیته استقبال از مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور در این شهرستان خبر داد.

رضا نجاتی روز سه شنبه در نشست ستاد سفرهای نوروزی شهرستان شوش، با اعلام آغاز فعالیت کمیته های حمل و نقل ، امداد و نجات ، انتظامی ، امنیتی و ترافیک ، اسکان و رفاه ، تنظیم بازار ، خدمات بهداشتی ، سلامت و محیط زیست، اطلاع رسانی و تبلیغات و نیز کمیته خدمات ،افزود: به منظور ارایه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی در این شهرستان کمیته ای تحت عنوان ارزیابی ، نظارت و رسیدگی به شکایات نیز تشکیل شده است.

فرماندار شوش بر اتخاذ تمهیدات لازم برای استقبال از میهمانان نوروزی در این شهرستان از جمله تجهیز و رفع نواقص امکانات بین راهی از جمله مساجد، سرویس های بهداشتی و اماکن اقامتی در مدت زمان باقیمانده تا آغاز سفرهای نوروزی تاکید کرد.

وی از اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری این شهرستان به عنوان دبیر این ستاد خواست تا ضمن ابلاغ وظایف هر اداره در این خصوص بر حسن انجام وظایف محوله نظارت داشته باشد.

نجاتی گفت: مسوولان ادارات و دستگاههای اجرایی باید زمینه اسکان و پذیرایی از مسافران نوروزی را به نحو شایسته فراهم نمایند.

وی برپایی چادر از سوی جمعیت هلال احمر در ورودی شهر شوش ، چاپ نقشه راهنما ، استقرار کمپ ویژه نوروزی از سوی نیروی انتظامی و برقراری کشیک ادارات را از جمله برنامه های ستاد استقبال از سفرهای نوروزی عنوان کرد.

فرماندار شوش گفت: به منظور اسکان مسافران نوروزی ، ستاد اسکان فرهنگیان نیز در این شهرستان تشکیل می شود.

وی افزود: ستاد هماهنگی خدمات سفر به منظور توسعه گردشگری داخلی و ایجاد هماهنگی و انسجام در ارایه خدمات مناسب ،همچنین مدیریت یکپارچه، برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت تشکیل شده است.

نجاتی بر زیبا سازی فضای شهری و نوآوری و ابتکار در جهت مناسب سازی فضای عمومی شهرستان شوش برای مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور تاکید کرد و خواستار مشارکت همه دستگاههای اجرایی برای زیبا سازی فضای شهری شد.

وی همچنین با اشاره به سفر کاروان های راهیان نور و مسافران نوروزی به شهرستان شوش خواستار برنامه ریزی برای اجرای طرح های ترافیکی در ایام نوروز شد.

نجاتی بیان داشت: با وجود چند منطقه ترافیکی در سطح شهر و نارضایتی مردم ، باید هر چه سریعتر نسبت به اصلاح و رفع این مشکل اقدام شود.

وی از اتخاذ تدابیر لازم برای تامین محل پارک وسایل نقلیه مسافران نوروزی در شهر شوش خبر داد و گفت: در ایام تعطیلات نوروز، از محوطه مدارس و ادارات شوش به عنوان پارکینگ وسایل نقلیه میهمانان نوروزی استفاده می شود.

شهرستان شوش در شمال استان خوزستان در ایام تعطیلات نوروز میزبان صدها هزار مسافر و کاروان راهیان نور از شهرهای مختلف کشور می باشد.

یادمان های دفاع مقدس ، آثار باستانی و تاریخی و نیز آرامگاه حضرت دانیال نبی (ع) و دعبل خزاعی شاعر اهل بیت (ع) از جمله جاذبه های گردشگری و زیارتی شهرستان شوش می باشد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار