تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۸۲۸۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی لیگ برتر
شاگردان اسکوچیچ می‌خواهند با کسب دوازدهمین برد خود در این فصل خود را جزو مدعیان قهرمانی در لیگ برتر معرفی کنند
شاگردان اسکوچیچ می‌خواهند با کسب دوازدهمین برد خود در این فصل خود را جزو مدعیان قهرمانی در لیگ برتر معرفی کنند.

تیم فوتبال فولاد خوزستان با اتکا به جوانان آکادمی خود توانست در نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ بر‌تر جایگاه خوبی را تصاحب کند و پس از تعطیلات نیم فصل توانست با خرید دو مهاجم، یک هافبک و یک دفاع تیم خود را تقویت کند.

فولادی‌ها امسال از نظر هجومی نسبت به سال گذشته کم فروغ‌تر ظاهر شدند اما در کارهای دفاعی بهترین عملکرد را در بین 16 تیم لیگ بر‌تر متعلق به خود کردند تا تفکرات دفاعی دراگان اسکوچیچ در تیم جوان فولاد جواب دهد.

فولاد خوزستان پس از تعطیلات نیم فصل 5 بار به میدان رفته که حاصل کارش 12 امتیاز بود. فولاد در این 5 بازی تیم‌های تراکتورسازی تبریز، پرسپولیس تهران، راه آهن تهران و استقلال خوزستان را شکست داده و تنها در برابر شاگردان حسین فرکی در سپاهان شکست خورد.

قرمز پوشان خوزستانی در این بازی‌ها 10 بار دروازه حریفان خود را باز کردند و تنها 4 گل دریافت کردند تا بتوانند از نظر تفاضل گل با تیم‌های سپاهان و استقلال تهران برابری کند.

بهترین گلزن فولاد خوزستان در این فصل سروش رفیعی با 7 گل بود که در اواخر نیم فصل نخست به دلیل کارت پایان خدمت نتوانست فولاد خوزستان را همراهی کند.

تمرین فولادی‌ها در روزهای گذشته به دلیل گرد و خاک اهواز با مشکل مواجه شده بود هرچند اسکوچیچ معتقد است که نباید بهانه بیاورد و تیمش محکوم به برد در برابر حریفان است.

بهترین دفاع لیگ بر‌تر

اسکوچیچ پس از حضور در فولاد خوزستان با استفاده از بازیکنان جوان و خرید یک دفاع خوب به نام مساریچ توانست خط دفاعی خود را ترمیم کند هرچند حضور چاگو هافبک دفاعی این تیم به همراه مهدی بدرلو سبب تقویت دفاع تیم فولاد شد.

علیرضا سلیمی دروازه‌بان فولاد خوزستان که در سال‌های گذشته نتوانسته بود توانایی خودش را نشان دهد امسال با اعتماد اسکوچیچ توانست سنگربان نخست فولاد باشد و توانست جای خالی سوشا مکانی که در فصل گذشته برای قرمز پوشان خوزستانی درخشیده بود را پر کند.

فولادی‌ها در این فصل 13 گل دریافت کردند و توانستند در 11 بازی در 20 هفته گذشته با درخشش علیرضا سلیمی و بازی بی‌نقص دفاعی این تیم دروازه خود را بسته نگه دارند.

بیشترین برد

فولادی‌ها تاکنون 37 امتیاز کسب کردند و در 11 بازی برنده میدان بودند تا به همراه تیم استقلال بیشترین تعداد برد در لیگ چهاردهم را به دست بیاورند.

فولادی‌ها همچنین با کسب 4 تساوی در 20 هفته به همراه 3 تیم تهرانی استقلال، پرسپولیس و راه آهن کمترین میزان تساوی را در لیگ چهاردهم جام خلیج فارس کسب کند.

فولادی‌ها تاکنون 5 باخت در پرونده خود دارند. فولاد در هفته نخست در برابر تیم تراکتورسازی تبریز در تبریز با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و پس از ان در رقابت با پیکان تهران با یک گل شکست خورد. شکست از نفت مسجدسلیمان، صبای قم و سپاهان اصفهان دیگر شکست‌های فولاد در این فصل بود.

همه باخت‌های فولاد خوزستان با اختلاف یک گل بوده و بهترین برد فولاد در این فصل برد 3 بر صفر در برابر استقلال خوزستان بود. فولادی‌ها در دیدار رفت و برگشت به پرسپولیس یک امتیاز ندادند و در دیدار رفت در تهران استقلال را با تک گل بازیکن شماره 7 خود یعنی سروش رفیعی شکست دادند.

سایپا در لیگ چهاردهم

سایپا در لیگ چهاردهم نتایج نسبتاً خوبی کسب کرده و با 27 امتیاز در رده هفتم جدول جای گرفته است. نارنجی پوشان البرزی در این فصل 7 برد، 6 تساوی و 7 شکست کسب کردند تا در میانه‌های جدول با دیگر حریفان رقابت کند.

بازیکنان سایپا در این فصل 21 بار دروازه حریفان خود را باز کردند و 19 بار دروازه خود را در برابر حریفان باز شده دیدند تا با تفاضل گل مثبت 2 حاشیه امنی برای خود در جدول درست کرده باشند.

آمار کارت‌های زرد و قرمز

فولادی‌ها در این فصل مانند سال‌های گذشته کم کارت گرفته‌اند و در 20 بازی خود 28 کارت زرد و 3 کارت قرمز دریافت کردند. 2 کارت قرمز از این کارت‌ها را لئوناردو مساریچ در دقایق 90 بازی با پرسپولیس و استقلال خوزستان کسب کرده تا عصبانیت اسکوچیچ را به همراه داشته باشد.

فولاد با این تعداد کارت‌ها جزو تیم‌های با اخلاق لیگ بر‌تر است چرا که فقط گسترش فولاد تبریز یک کارت قرمز کمتر و یک کارت زرد بیشتر نسبت به فولاد خوزستان دارد.

بازیکنان مجید جلالی در سایپا تاکنون 35 کارت زرد و فقط یک کارت قرمز کسب کردند تا نشان دهند برای بودن 11 نفر بازیکن خود در تیم ارزش قائل هستند و نمی‌خواهند 10 نفره بازی را ادامه دهند.

آمار بازی‌های رو در رو

این 2 تیم 20 بار با همدیگر به رقابت پرداختند که سهم فولاد در این بازی‌ها 8 برد و 8 تساوی است و در 4 بازی مقابل حریف خود شکست خورده است.

پرگل‌ترین بازی این دو تیم تساوی 5 بر 5 است و پرگل‌ترین بردی که تیم فولاد خوزستان داشت نتیجه 4 بر یک در فصل گذشته بود و پرگل‌ترین برد سایپا 3 بر 2 است.

3 بازی این دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسیده اما رد و بدل شدن 55 گل در 20 بازی نوید بازی‌های پرگل میان دو تیم را می‌دهد.

آخرین بازی دو تیم در لیگ چهاردهم بود که با تساوی بدون گل به پایان رسید در بازی که تیم فولاد خوزستان 2 ضربه پنالتی را هدر داد.

سهم فولادی‌ها از 55 گل 32 گل و سهم سایپا 23 گل است که نشان از برتری هجومی و دفاعی قرمز پوشان خوزستانی نسبت به نارنجی پوشان البرزی است.

فولاد خوزستان در صورت کسب 3 امتیاز این بازی 40 امتیازی می‌شود و رقابتش با تیم‌های بالانشین ادامه پیدا می‌کند. هرچند در صورت توقف استقلال تهران و سپاهان اصفهان فولاد می‌تواند بر جایگاه نخست در لیگ برتر تکیه کند اما یک برد پرگل می‌تواند فولاد را بدون احتساب بازی دیگر تیم‌ها صدرنشین جدول دانست.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: فولاد خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار