تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۸۲۹۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره دامپزشکی هندیجان :
خطر بیماری‌های آبله و طب برفکی در بین احشام و دام‌های هندیجان برطرف شد
رئیس اداره دامپزشکی هندیجان با بیان اینکه ۵۵ هزار رأس گوسفند و ۳۰۰ رأس گاو در هندیجان وجود دارد، گفت: واکسیناسیون دام و احشام این شهرستان به موقع انجام و خطر بیماری‌های آبله و طب برفکی در بین احشام و دام‌های هندیجان رفع شد.

مهران اکبری اظهار داشت: برای بهبود کیفیت سلامت و بهداشت ماهانه 2 بار از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، فروشگاه‌های لبنیات سنتی، رستوران‌ها، شرکت‌های آبزی‌پرور، شناورهای صیادی و اسکله‌های صیادی هندیجان بازدید می‌شود.

وی با بیان اینکه از اولویت‌های اصلی اداره دامپزشکی بندرهندیجان تأمین بهداشت فراورده‌های گوشتی و لبنیاتی است، گفت: با برنامه‌ریزی دقیق انجام شده و همچنین همکاری شهروندان همه دام‌های هندیجان در طول سال واکسینه شدند.

رئیس اداره دامپزشکی هندیجان با بیان اینکه 55 هزار رأس گوسفند و 300 رأس گاو در این شهرستان وجود دارد، افزود: کارهای پیشگیری به موقع انجام شد و خطر بیماری‌های آبله و طب برفکی در بین احشام و دام‌های هندیجان رفع شد.

وی عنوان کرد: برای نظارت در ایام نوروز اکیپ‌های بازرسی تشکیل شده‌اند و کار نظارت بر دام و طیور موجود در بازارهای هندیجان را انجام می‌دهند.

اکبری بیان کرد: با توجه به افزایش مصرف فرآورده‌های گوشتی و لبنیاتی در این موقع از سال ضروری است که شهروندان از مراکز تحت نظر اداره دامپزشکی اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار