تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۸۲۹۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر فرودگاه آبادان خبر داد:
برگزاری مانور طرح اضطراری فرودگاه آبادان سوم اسفند
مدیر فرودگاه آبادان از برگزاری مانور طرح اضطراری این فرودگاه در سوم اسفندماه سال جاری خبر داد.

محمدرضا رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران آبادان، از برگزاری مانور طرح اضطراری فرودگاه آبادان سوم اسفندماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: مانور طرح اضطراری فرودگاه آبادان با حضور ارگان‌های امنیتی و امدادی شهرستان آبادان و با هدف آمادگی عوامل ذی‌ربط در فرودگاه آبادان در سوم اسفند ماه برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این مانور بررسی نقاط ضعف و قوت مانور ارگان‌ها یاد کرد و گفت: بر اساس دستورالعمل سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) و اخذ دریافت گواهینامه فرودگاهی، مانورهای شش‌ماهه (دور میزی)، سالانه و دوسالانه در دستور کار این اداره‌ قرار گرفته که توسط مدیر ایمنی فرودگاه آبادان برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

مدیر فرودگاه آبادان خاطرنشان کرد: ارزیابی توانایی‌ها، تمرین وظایف همه ارگان‌های مرتبط در هنگام بحران، آمادگی و چگونگی مدیریت بحران در وضعیت‌های مختلف اضطراری، آشنایی مدیریت و کارکنان فرودگاه و سایر ارگان‌های درگیر در شرایط اضطراری با یکدیگر و بهره مندی از خدمات یکدیگر، فراهم بودن تجهیزات در حالات اضطراری، رفع نواقص احتمالی بالقوه و افزایش توان عملیاتی در هنگام بروز سانحه از جمله نتایج مثبت برگزاری مانور است.

رضایی در تشریح این مانور عنوان کرد: بر اساس سناریوی این مانور، هواپیمای فرضی F100 پس از نشستن روی باند 14 به علت شکستن ارابه فرود از باند خارج شده و در کنار باند دچار حادثه و حریق می‌شود.

این مانور با همکاری فرمانداری ویژه (ستاد بحران حوادث غیرمترقبه)، آتش‌نشانی، شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، هلال‌احمر، مرکز فوریت‌های پزشکی، شهرداری، پلیس راهور شهرستان آبادان برگزار خواهد شد. مانور کامل فرودگاه آبادان روز یکشنبه سوم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار