تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۸۲۹۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید استان خوزستان:
شهرداران نسبت به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی اهتمام داشته باشند
با توجه به اینکه نهاد کتابخانه ها باید بصورت خودگردان وظایف مالی و رفاهی و تأمین نیازهای کتابخانه های استان را انجام دهد ، نیازمند است که شهرداران محترم به استناد صراحت قانون نسبت به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی اهتمام و التزام داشته باشند و همچنین دستگاههای برخوردار از قبیل صنایع استان مساعدت لازم را به این نهاد داشته باشند
خوزنیوز: جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید استان خوزستان با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استانداری ، دکتر عصاره عضو هیأت امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اعضای انجمن و نهضت مطالعه مفید استان ، مدیران کل و اصحاب رسانه در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری برگزار گردید.

به گزارش خوزنیوز؛ سید لطف الله سپهر مدیرکل کتابخانه های عمومی به نقش مؤثر جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی در برنامه‌ريزي، رفع مشكلات و رشد شاخص‌هاي كتابخانه‌اي  اشاره كرد و گفت: برگزاري جلسات انجمن کتابخانه های عمومی و همچنین نهضت مطالعه مفید ، به منظور بهبود وضعيت كتابخانه‌ها مي‌باشد و در ارتقاي شاخص‌های کتابخوانی در استان بسیار تاثیرگذار است.

سپهر افزود : این جلسات در سايه تعامل و تقويت زيرساخت‌ها مي‌تواند انگيزه و نشاط بيشتري را در حوزه كتابخواني و ارتقاي سرانه مطالعه در استان ايجاد کند و تبليغ و ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني را در میان اعضا و به دنبال آن در جامعه خواهد داشت.

وی اظهار كرد: انجمن‌هاي كتابخانه‌هاي عمومي از اركان مهم در نحوه اداره كتابخانه‌ها به شمار مي‌آيند. بنابراين، چگونگي اداره و برگزاري جلسات اين انجمن‌ها در ساز و كار كتابخانه‌ها مهم و حياتي است. به كارگيري روش‌هاي علمي و صحيح در مديريت جلسات انجمن از مهم‌ترين نيازهاي مورد نياز براي برگزاري اين‌گونه جلسات است.

سپهر ادامه داد : با توجه به اینکه نهاد کتابخانه ها باید بصورت خودگردان وظایف مالی و رفاهی و تأمین نیازهای کتابخانه های استان را انجام دهد ، نیازمند است که شهرداران محترم به استناد صراحت قانون نسبت به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی اهتمام و التزام داشته باشند و همچنین دستگاههای برخوردار از قبیل صنایع استان مساعدت لازم را به این نهاد داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت : نتايج حاصل از برگزاري اين جلسات مي‌تواند نقش مهمي در ارتقاي جایگاه كتابخانه‌های عمومی داشته باشد.

سپهر ادامه داد : یکی از نیازهای اساسی در استان خوزستان نیاز به کتابخانه های تخصصی با منابع غنی  و به روز است که بتواند نیازهای هر قشر و گروه از مخاطبین جامعه را برآورده نماید .

در ادامه دکتر عصاره عضو هیأت امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت : باید مطالعه را از سنین پیش دبستانی در کودکان آغاز کرد.

وی گفت : باید در کتابخانه های عمومی به زیرساخت و کارهای زیربنایی توجه ویژه داشت تا بتوانیم کتابخانه هایی به روز و پویا داشته باشیم.

عضو نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت : توجه ویژه و خاص به مطالعه کودکان ، باعث رشد و افزایش سرانه مطالعه مفید در کشور خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در ادامه گفت : باید بتوانیم در استان کتابخانه های الکترونیک برای پژوهشگران و محققین راه اندازی نماییم.

فرج الله خبیر ادامه داد : باید با دانشگاههای مطرح کشور و استان مانند دانشگاه شهید چمران اهواز جلساتی برگزار شود و برای راه اندازی کتابخانه های دیجیتال و الکترونیکی راهکار ارائه داد.

وی گفت : اگر بتوانیم از همه ظرفیت های استان  استفاده کنیم می توانیم کتابخانه ها و به تبع آن فرهنگ غنی و پرباری در استان داشته باشیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت : باتوجه به ماده 6 قانون نحوه اداره کتابخانه های عمومی کشور که شهرداران را موظف نموده که حداقل نیم درصد از درآمدهای خود را به کتابخانه های عمومی اختصاص دهند ، از امور شهری و شهرداریهای استانداری خواست تا نسبت به تسویه حساب با کتابخانه های عمومی تا پایان سال اقدام نمایند.

خبیر در پایان باتوجه به ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، گفت : معلمین آموزش و پرورش باید همه توان خود را صرف ترویج بحث کتاب و کتابخوانی در مدارس و بین دانش آموزان نمایند و فرهنگ غنی کتابخوانی را از مدارس وارد جامعه نمایند.
:
:
:
آخرین اخبار