تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۸۲۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه خرمشهر:
کشاورزی خرمشهر باید احیا شود

امام جمعه خرمشهر گفت: یکی از نیازهای جدی خرمشهر احیای بخش کشاورزی این شهر همانند دوران پیش از جنگ تحمیلی است.

به گزارش  فارس، حجت الاسلام و المسلمین سیدنبی موسوی در خطبه نماز جمعه در مسجد جامع خرمشهر اظهار داشت: با توجه آماده سازی سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی که می‌توان قطب بزرگ کشاورزی در این شهرستان مطرح شود، متاسفانه عده اندکی بهره برداری کرده و مابقی بدون استفاده رها شده است.
وی از مسئولان جهاد کشاورزی خرمشهر خواست تا گزارشاتی در زمینه فراهم شدن زمینه‌های کشاورزی برای اطلاع رسانی به مردم مهیا کنند.
امام جمعه خرمشهر با اشاره به لزوم بازپس‌گیری زمین‌های داده شده به افراد ناموفق در عرصه کشاورزی گفت: در این راستا زمین‌های واگذار شده به افراد ناموفق باید گرفته شود و در اختیار کسانی که بتوانند آن را احیاء کنند، گذاشته شود.
حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: مسئولان جهاد کشاورزی باید بتوانند زمینه احیای زمین‌های کشاورزی را به طور کامل فراهم کنند تا کشاورزان با مشکل برخورد نکنند.
وی ادامه داد: با وجود کمبود امکانات در حال حاضر برخی از کشاورزان در روستاهای شنه، محرزی، روستاهای کنار جاده امام جعفرصادق(ع) و جزیره مینو با کمترین امکانات توانسته‌اند با کشت محصولات مختلف زمین‌های کشاورزی را احیا کنند.
امام جمعه خرمشهر در بخش دیگری از خطبه نماز به زکات محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: استان خوزستان توانسته مقام دوم زکات محصولات کشاورزی را در کل کشور کسب کنند ولی متاسفانه در شهرهای آبادان و خرمشهر با توجه به داشتن بخش عمده نخیلات و برداشت خرما عده کمی زکات را پرداخت کرده‌اند.
حجت الاسلام موسوی افزود: پرداخت زکات محصولات کشاورزی می‌تواند در عمران روستاها و شهر تاثیر گذار باشد همانطور که در شهرهای مختلف کشور با پرداخت زکات توانسته‌اند مدرسه و مسجد بسازند و دیگر نیازهای مردم را تامین کنند.
وی در بخش دیگر به اهمیت به شرکت در نماز جمعه اشاره کرد و افزود: به فرمایشات حضرت رسول اکرم (ص) هرکسی چهل روز در نماز جمعه شرکت کند خداوند متعال برای آن دو چیز را برائت می‌کنند از جمله برائت از آتش و برائت از انفاق است.
امام جمعه خرمشهر با اشاره به کسب رتبه آموزش و پرورش خرمشهر در سطح استان و کشور گفت: دانش آموزان و دانشجویان خرمشهری در رشته قرائت قرآن، مداحی، سخنرانی و استادی رتبه‌های خوبی را کسب کردندو این افتخاری برای خرمشهری‌هاست.
حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: علم و دانش گنجینه‌ای است که خداوند متعال در دست بشر داده و باید بتوانیم از آن به نحو احسن استفاده کنیم.
وی ادامه داد: حضرت امیرالمومنین (ع) فرموده هر کسی سئوال کند دانا و دانشمند می‌شود، هرکسی دانشمند باشد خوب سئوال می‌کند، بنابراین اگر می‌خواهید گنجینه علم را بدست آورید باید سئوال کنید.
:
:
:
آخرین اخبار