تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۸۳۱۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سفر ترکان به منطقه آزاد اروند
اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور امروز از ظرفیتها و پتانسیل های منطقه آزاد اروند بازدید کرد.

اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و هیئت همراه، شب گذشته وارد منطقه آزاد اروند شد.

حضور در مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره ملی اسب اصیل عرب و ششمین جشنواره بین المللی ایکاهو (جام اروند)  و اهدای تندیس قهرمانی به اسب های برتر این دوره از مسابقات،  اولین ایستگاه توقف مشاور رئیس جمهور در منطقه آزاد اروند بود.

وی پس از آن به بیمارستان شهید بهشتی آبادان به منظور بازدید از روند توسعه و تکمیل زیرساخت عمرانی آن رفت و بر اتمام پروژه مذکور تا نوروز ۹۴ در جهت خدمت رسانی  و تامین شرایط درمانی مطلوب به مردم آبادان و خرمشهر تاکید نمود.

در اولین روز حضور اکبر ترکان ، کلنگ زنی طرح توسعه پایانه های مسافری فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان، افتتاح پروژه حصار کشی و جاده های دسترسی و معابر سایت صنعتی آبادان و همچنین بهره برداری از ساختمان محل استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران در شهرک صنعتی منطقه آزاد اروند بخش آبادان، بازدید از پروژه های بهسازی و آسفالت معابر ۲۸ روستای آبادان و خرمشهر با اعتباری بالغ بر ۲۵۵ میلیارد ریال، بازدید از عملیات محصور سازی قطعه اول اراضی منطقه آزاد اروند و در نهایت، کلنگ زنی احداث بارانداز ۱۳ هکتاری مرز تجاری شلمچه با اعتباری بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال ، مهمترین برنامه های سفر ایشان به منطقه آزاد اروند بود.

وی ضمن بازدید از واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی شهرک های صنعتی بخش آبادان و خرمشهر این منطقه از قبیل شرکت آذین چوب گستر و مجتمع فسفات کارون، از ایجاد نهضت سرمایه گذاری های جدید در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: این منطقه و سایر مناطق آزاد کشور دارای ظرفیتها و پتانسیل های بسیار خوبی هستند که می توانند بر اهداف کلان کشور به خصوص در زمینه اقتصاد مقاومتی موثر واقع شوند.

ترکان در پایان و در مراسم کلنگ زنی احداث بارانداز ۱۳ هکتاری شلمچه خاطر نشان کرد: فعال بودن چرخه تولید و رونق در تجارت و کسب و کار به ویژه در حوزه صادرات، از مهم ترین ظرفیتهای این منطقه محسوب می شود که می تواند زمینه ای برای رشد و توسعه اقتصادی آبادان و خرمشهر باشد.
:
:
:
آخرین اخبار