تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۸۳۳۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان:
پالایشگاه آبادان بزرگ‌ترین پالایشگاه کشور به لحاظ تولید فرآورده‌های نفتی است
مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: این پالایشگاه با تولید 25 درصد فرآورده‌های نفتی کشور، بزرگ‌ترین پالایشگاه ایران به شمار می‌آید.

حبیب‌الله ابوالحسینی امروز با اشاره به سهم 60 درصدی پالایشگاه آبادان در پیش از انقلاب اظهار کرد: در زمان حاضر 9 پالایشگاه در زمینه تولید فرآورده‌های نفتی در کشور فعالیت دارند که این امر سبب کاهش ظرفیت تولید پالایشگاه آبادان نسبت به گذشته شده است.

وی در خصوص 9 پالایشگاه فعلی در کشور عنوان کرد: تعدادی از این پالایشگاه‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شده و تعدادی نیز پالایشگاه‌هایی هستند که در گذشته از لحاظ حجم بسیار کمتر از ظرفیت فعلی خود تولید داشته‌اند.

*خودکفایی در تولید قطعات

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان با اشاره به خودکفایی پالایشگاه در تولید قطعات تصریح کرد: در زمان حاضر تمام توربین‌ها، پمپ‌ها، موتورها و سایر قطعات مورد نیاز در این پالایشگاه تعمیر، تهیه و یا توسط سازندگان داخلی تولید و ساخته می‌شود.

ابوالحسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، یادآور شد: خوشبختانه ما متکی به خود بوده و این تحریم‌ها، تاثیر چندانی در روند فعالیت پالایشگاه نداشته است.

وی با اشاره به برخورداری پالایشگاه آبادان از وجود نیروی کار متخصص  و توانمند گفت: پالایشگاه آبادان در زمان حاضر برای ساخت و تولید قطعات، از پیمانکاران داخلی بهره می‌گیرد، ضمن آنکه قطعات یدکی و دیگر تجهیزات مورد نیاز خود را نیز از طریق شرکت‌های داخلی تامین می‌کند.

*برنامه‌های آتی

ابوالحسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های آتی شرکت پالایش نفت آبادان، افزود: طرح توسعه پالایشگاه آبادان در قالب برنامه‌های بلندمدت و طی سه فاز طراحی و در حال اجرا است.

به گفته مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان، فاز نخست آن در سال 2004 با راه‌اندازی کامل واحدهایی نظیر تقطیر در خلاء و تقطیر در اتمسفر پس از چهار سال تلاش کارکنان، به بار نشست و فاز 3 نیز به دلیل در اولویت قرار گرفتن موضوع تولید بنزین، پیش از فاز2 انجام و در سال 2011 به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: فاز 2 طرح توسعه پالایشگاه آبادان نیز با هدف تولید بنزین و نفت سفید مطابق با استانداردهای نوین جهان، هم‌اکنون در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان در پایان تصریح کرد: از آنجاییکه راه‌اندازی واحدهای جدید، نیازمند صدور گواهینامه‌‌های بین‌المللی است لذا به دلیل وجود تحریم‌ها، برنامه‌های توسعه‌ای پالایشگاه با اندکی تاخیر مواجه شده که البته ما راهکارهای فراوانی را در این زمینه در اختیار داریم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار