تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۸۳۴۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حفر و تکمیل ١٤٩ حلقه چاه نفت و گاز در ١١ ماه امسال
معاون عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران گفت: ١٤٩ حلقه چاه نفت و گاز در ١١ ماه امسال توسط ناوگان شرکت ملی حفاری ایران در مناطق خشکی و دریایی کشور حفر و تکمیل شد.

مهران مکوندی در این باره اظهارکرد: از این تعداد چاه ٦٩ حلقه توسعه‌ای، ١٠ حلقه توصیفی (ارزیابی)، یک حلقه اکتشافی و ٦٩ حلقه تعمیری بوده است.

وی متراژ حفاری از ابتدای فروردین تا پایان بهمن‌ماه را ٣٥٢ هزار و ٥٤٧ منر برشمرد و تصریح‌کرد: از تعداد چاه‌های تکمیل شده ١٠٢ حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، ١٤ حلقه در شرکت نفت مناطق مرکزی، ١٠ حلقه در شرکت نفت فلات قاره، ٧ حلقه در شرکت مهندسی و توسعه نفت، یک حلقه در سفارش مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و ١٥ حلقه در قالب پروژه های کلید در دست، اجرا شده است.

 مکوندی عنوان کرد: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان بخش‌های عملیات و پشتیبانی این شرکت در این مدت حفاری ١٧ حلقه چاه ٣٤٥  روز زودتر از برنامه تعیین شده از سوی شرکت‌های متقاضی به پایان رسید که این مساله در به تولید رسیدن زودهنگام چاه، ترخیص دکل حفاری و شتاب‌بخشی به اجرای پروژه‌های حفاری و ایجاد ارزش اقتصادی تاثیر قابل توجهی دارد.

 وی با اشاره به اهمیت جابجایی و استقرار به موقع دکل‌های حفاری در موقعیت‌های عملیاتی گفت: در ١١ ماه امسال، ١٧٥ مورد جابجایی دستگاه‌های حفاری در نقاط مختلف خشکی و دریایی کشور انجام شد.

مکوندی تقویت ناوگان حفاری در پروژه های میدان‌های مشترک را اولویت نخست این شرکت عنوان و اظهارکرد: هم‌اکنون حدود ٣٠ درصد دکل‌های حفاری این شرکت در میادین نفتی آزادگان، یاران، آذر و میدان گازی پارس جنوبی به کار گرفته شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار