تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۸۳۴۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نخستین دوره بين​المللي مسابقات رباتيك دانشگاه پیام‌نور
رئيس دانشگاه پيام‌نور خوزستان گفت:​ ما اعتقاد داريم كه علم ابزار قدرت است و با علم و فناوري مي‌توان ثروت توليد كرد و حتي در معادلات سياسي نيز صاحب قدرت شد.

علیرضا رازقي​زاده در مراسم آغاز پنجمين دوره سراسري و نخستين دوره بين​المللي مسابقات رباتيك دانشگاه پيام‌نور که امروز، 5 اسفندماه در محل دانشگاه پيام‌نور اهواز برگزار شد، اظهارکرد: خوزستان داراي تنوع​هاي اجتماعي و فرهنگي ويژه است و از ديرباز مهد تمدن و علم بوده و تاريخ گواه اين ادعاست. وجود مراكز علمي همچون جندي شاپور در اهواز که دانشمندان تمام جهان آن زمان در آن مشغول به فعاليت​هاي علمي بودند نشان از غني بودن اين سرزمين از نظر فرهنگي و علمي است.

وی افزود: امروزه نيز اهواز و خوزستان در توليد صنعت و علم در سطح كشور مقام اول را دارد. استخراج نفت و گاز، توليد محصولات پتروشيمي و فولاد، وجود منابع آبي بسيار، توليد گندم و نيشكر و همچنين وجود بنادر مهم و بزرگ در استان نقش اين سرزمين در پيشرفت كشور را بسيار مهم و اساسي قرار داده است.

رازقی‌زاده با اشاره به اهميت برگزاري مسابقات رباتيك دانشگاه پيام‌نور اظهاركرد:​ در پيشرفت​هاي سريع علم، ماشين‌ها و ربات​ها نقش اصلي را دارند. كارخانه​ها و شركت​هاي صنعتي در حال مكانيزه شدن هستند و به همين دليل دنيا به توليد ربات گرايش پيدا كرده است.

رئيس دانشگاه پيام‌نور خوزستان تصريح‌كرد: سرعت بالا، دقت بسيار، احتمال خطاي كم و خستگي ناپذير بودن از مزيت​هاي ربات است كه استفاده زيادي در صنعت و كارخانجات از آن مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه رهبر معظم انقلاب هميشه بر توليد علم تاكيد مي​كنند، افزود: دانشگاه پيام نور با در نظر گرفتن رويكرد توليد علم در سراسر كشور و صادرات آن به همه نقاط جهان، برنامه​هاي علمي و پژوهشي مختلفي برگزار كرده است كه مسابقات رباتيك كه در سال​هاي گذشته در ديگر استان​ها و امسال در خوزستان اجرا شده، از مهم​ترين برنامه​هاي علمي كشور است.

رازقی‌زاده عنوان‌كرد: ​امسال در المپياد رباتيك كه به ميزباني خوزستان است سعي شده كه به اين دوره فعالیت‌هاي جديدی اضافه و بخشی از فعاليت​هاي سابق پر رنگ شود.

رئيس دانشگاه پيام نور خوزستان افزود: در اولين قدم، اين المپياد را از سطح كشور به سطح بين​الملي گسترش داده شد و براي نخستين‌بار تيم​هايی از دانشگاه​هاي كشورهاي مختلف در اين مسابقه حاضر شده​اند.

وی با اشاره به برگزاري سمپوزيوم رباتيك و هوش مصنوعي در روز دوم مسابقات توضيح‌داد: دومين فعاليتي كه امسال به اين مسابقات افزوده شده برگزاری سمپوزيوم رباتيك و هوش مصنوعي است كه براي نخستين‌بار در دانشگاه پيام‌نور كشور، در دانشگاه پيام‌نور خوزستان و همزمان با مسابقات رباتيك برگزار می‌شود که در آن سعي شده رباتيك به‌صورت علمي و تخصصي و با حضور دانشگاه​هاي كشور مورد بررسي قرار ‌گيرد.

رازقی‌زاده خاطرنشان‌كرد: از ديگر فعاليت​هاي كه سعي شده در اين دوره از مسابقات گسترده​تر از قبل باشد، برگزاري نمايشگاه فن بازار بود كه تلاش كرديم این دوره با حضور تيم​هاي فن بازار بهتر از دوره​هاي قبل باشد و اميدواريم در آينده نيز بهتر باشد.

رئيس دانشگاه پيام‌نور خوزستان گفت: هدف از برگزاري اين المپياد اين است كه افراد علاقمند به رباتيك از يك فضاي علمي و تخصصي بهره​ ببرند و همچنين رباتيك و هوش مصنوعي را بيشتر به جامعه معرفي كنيم.

این المپیاد زمينه‌ساز دستاوردهاي علمي و فناوري است
   
مدير دانشجويي دانشگاه پيام‌نور با اشاره به پيشرفت روزافزون جامعه و نياز به برگزاري مسابقات رباتیک در سطح بين​الملي، گفت: بايد شرايطي مهيا كنيم كه دانشجويان و اساتيد از رشته​هاي گوناگون از اين فناوري استفاده كنند و اين المپياد بر زمينه‌سازي دستاوردهاي علمي و فناوري بسيار تاثيرگذار خواهد بود.

 محمد اورکی در مراسم آغاز پنجمين دوره سراسري و نخستين دوره بين​المللي مسابقات رباتيك دانشگاه پيام‌نور که امروز، 5 اسفندماه در محل دانشگاه پيام‌نور اهواز برگزار شد، ضمن تشكر از دانشگاه پيام‌نور خوزستان برای برگزاري بسيار خوب اين دوره از مسابقات، اظهارکرد:​ اهواز سهم و دين بزرگي بر همه ما دارد زیرا اگر رشادت‌هاي خوزستاني‌ها نبود نتيجه انقلاب و دفاع مقدس معلوم نبود.

وي افزود: اهواز و خوزستان مقدس است و بايد اين سرزمين را گرامي بداريم و اميدوارم حضور ما در این دوره از مسابقات همراه با توجه به ارزش‌هاي موجود در اين استان باشد و از آن‌ها بهره ببريم.

اوركي با بيان اين‌كه علم رباتيك در دنيا در حال تحول است و این تحول يك ضرورت و نياز است، اظهاركرد:​ تلاش ما گسترش زمينه‌هاي اين علم است و امروز مسابقات رباتيك به يك اتفاق بسيار مهم در تقويم رخدادهاي علمي كشور تبديل شده و از تمام دانشگاه‌هاي كشور انتظار برپاي آن را داریم.

مدير امور دانشجويي دانشگاه پيام نور تصريح كرد:​ زمان آن رسيده كه سطح كيفيت مسابقات رباتيك پيام نور را بالا ببريم. تلاش ما افزایش توليد ملي و برطرف كردن نيازهاي كشور است و اين امر بسيار مفيد خواهد بود.

وي خاطرنشان‌كرد:​ از اهداف مسابقات رباتيك دانشگاه پيام‌نور بسترسازي براي توسعه علوم با رويكرد صنعتي و همچنين ايجاد فضاي كارآفريني و اشتغال است كه در نهايت منجر به توليد ثروت مي‌شود.

اورکی عنوان‌كرد: این دانشگاه در حال عبور از رسالت صرفا آموزشي و به دنبال انجام فعاليت​هاي پژوهشي، صنعتی، كارآفريني و آموزشي تخصصي است و فارغ‌التحصيلان دانشگاه به جاي اين‌که در جستجوي كار باشند، خود شغل توليد می‌كنند.

وي اضافه كرد: مخترعان ​با راه​اندازي فن بازار در مسابقات رباتيك مي​توانند محصولات خود را با قابلیت تجاری‌سازی به بازار عرضه كنند و اين يعني تبديل اختراعات به ثروت و تجاري​سازي آن‌ها است.

اوركي گفت: طبق آئين​نامه تحصيل دانشگاه پيام نور به دانشجويان مبتكر و مخترع جوايز و كمك​هاي مالي تعلق خواهد گرفت و همچنين وام 20 ميليون ريالي به دانشجويان شركت كننده در مسابقات بين​المللي اعطا خواهد شد.

مدیر امور دانشجويي پيام نور عنوان كرد: با اين تسهيلات كه به پژوهشگران دانشگاه اختصاص گرفته در راستاي تلاش​هاي در زمينه گسترش فناوري و پژوهش است و دانشگاه پيام نور بايد با كيفيت و برند بين​المللي شناخته شود.

پنجمين دوره سراسري و نخستين دوره بين المللي مسابقات رباتيك دانشگاه پيام نور 5 تا 7 اسفندماه با شركت 316 تيم داخلي و خارجي از 11 كشور در دانشگاه پيام‌نور مركز اهواز برگزار مي‌شود.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
مینا
|
Germany
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
0
0
باسلام .خواهشمند است از طریق سایت نتایج این دوره مسایقات بصورت گزارش و تصویری قابل مشاهده باشد .لطفا.با احترام
:
:
:
آخرین اخبار