تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۸۳۴۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار دزفول خواستار برخورد قاطع با متخلفان بهداشتی شد
فرماندار ویژه دزفول ، با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان بهداشتی گفت: اهمال و سهل انگاری در مسایل بهداشتی قابل گذشت نیست.

حبیب الله آصفی روز سه شنبه در نهمین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دزفول افزود:بهداشت و سلامت جامعه ، با اهمال و سهل انگاری به مخاطره می افتد.

وی در ادامه با تاکید بر دفن بهداشتی زباله های عفونی مطب پزشکان افزود: پسماند عفونی مطب پزشکان و مراکز درمانی دزفول باید با رعایت دقیق اصول بهداشتی ،بی خطر سازی و دفن شود.

فرماندار دزفول ضمن هشدار نسبت به گسترش برخی بیماری های خطرناک بر اثر دفن غیر بهداشتی پسماند عفونی خاطر نشان کرد: با دفن بهداشتی زباله های عفونی باید جلوی گسترش این بیمارهای خطرناک را گرفت.

رییس مرکز بهداشت دزفول نیز در این نشست که در فرمانداری دزفول برگزار شد از آغاز اجرای طرح نظارت بهداشتی ویژه سفرهای نوروزی در این شهرستان خبر داد و گفت:این طرح که از یکم اسفند ماه آغاز شده تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

بیتا چاییده افزود: در این طرح که با هدف امنیت غذایی مسافران توسط بازرسان بهداشت محیط آغاز شده ،مراکز عرضه و تولید مواد غذایی و نیز پایانه های مسافری از نظر بهداشتی مورد بازرسی قرار می گیرد.

وی همچنین بر نظافت و ساماندهی کمپ نوروزی و نیز بوستان های شهری محل استقرار مسافران نوروزی در شهرستان دزفول تاکید کرد و از شهروندان و مسافران خواست هرگونه مشکل بهداشتی را از طریق شماره تلفن سراسری 1490 اطلاع رسانی کنند.

دکتر چاییده در خصوص پدیده ریزگردها توصیه های بهداشتی لازم را ارائه کرد و گفت: از آنجا که ذرات کمتر از پنج میکروگرم برمترمکعب به سیستم تنفسی افراد آسیب می رساند لذا امتناع از تردد در هوای آزاد در هنگام وقوع ریزگردها به خصوص برای زنان باردار و کودکان و نیز افراد مسن ضروری است.

رییس مرکز بهداشت دزفول همچنین بر استفاده از ماسک استاندارد و دارای فیلتر از سوی افرادی که ناچار به تردد در هوای آزاد می باشند تاکید کرد و گفت: توقف فعالیت ورزشی در هوای آزاد ، افزایش مصرف لبنیات به ویژه شیر کم چرب و مصرف پنج عدد سیب درختی در طول هفته، همچنین نوشیدن هشت لیوان آب در روز برای کاهش اثرات پدیده ریزگردها مهم است.

چاییده در خصوص توزیع ماسک استاندارد رایگان بین شهروندان طبق وعده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ،بیان داشت: تاکنون اعتباری در این رابطه به دانشگاه علوم پزشکی دزفول پرداخت نشده و شهروندان ناچار باید ماسک استاندارد دارای فیلتر با مشخصات P3 و P2 ، P1 را از داروخانه ها تهیه کنند،ضمن اینکه قیمت یکعدد ماسک استاندارد P2 با تاثیر 95 درصد 12هزار ریال می باشد.

فرهاد قلی نژاد ، رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول نیز در این نشست با اشاره به تشدید معضل ریزگردها در استان خوزستان ، بر بهره مندی مردم شهرستان 500 هزار نفری دزفول از بسته حمایتی دولت ویژه ریزگردها تاکید کرد.

وی افزود:با توجه به تاثیر پدیده ریزگردها بر سلامت مردم ، ضروری است تا میزان خسارت وارده به حوزه سلامت در شهرستان دزفول به صورت کارشناسی ارزیابی و تعیین شود.

شهرستان دزفول با حدود 500 هزار نفر جمعیت در شمال خوزستان واقع است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار