تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۸۳۴۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ناظر گمرکات خوزستان: اسکله غیرمجاز در استان وجود ندارد
ناظر گمرکات خوزستان گفت: در بنادر و نواحی ساحلی استان، اسکله غیرمجاز وجود ندارد و صادرات و واردات کالا نیز در فرایند قانونی و با نظارت کامل گمرک انجام می شود.

محمدرضا جعفری چهارشنبه افزود: در هشت بندر فعال استان خوزستان، گمرک مستقر بوده و هیچ کالایی بدون حضور و نظارت گمرک ترخیص یا بارگیری نمی شود.

وی تصریح کرد: چنانچه مدارک مستندی مبنی بر فعالیت اسکله غیرمجاز در استان باشد، گمرک طبق قانون موظف است با آن برخورد کرده و از فعالیت آن جلوگیری کند.

ناظر گمرکات خوزستان تصریح کرد: حتی اسکله های اختصاصی پتروشیمی ماهشهر و نفت آبادان نیز زیر نظر گمرکات استان فعالیت می کند.

جعفری، ادعای فعالیت اسکله غیرمجاز در خوزستان را رد کرد و گفت: قاچاق، فعالیت اقتصادی غیرقانونی است و گمرک با همکاری بین بخشی با آن برخورد می کند.

ناظر گمرکات خوزستان، قاچاق سوخت را یکی از معضلات این استان عنوان کرد و گفت: سودجویی و اختلاف قیمت عامل افزایش قاچاق سوخت(گازوییل) از مناطق ساحلی خوزستان به بازار فراورده های نفتی خلیج فارس است.

در سال جاری حدود سه میلیون لیتر نفت گاز(گازوییل) حین خروج از کشور در مناطق ساحلی خوزستان کشف و ضبط شده است.

گمرک بندر امام، خرمشهر، آبادان و اهواز از مهم ترین واحدهای گمرکی استان خوزستان می باشد.

امسال گمرک شادگان زیر نظر اداره کل گمرک بندر امام و گمرک دزفول زیر نظر اداره کل گمرک اهواز فعالیت خود را با هدف کم کردن دیوانسالاری اداری و سرعت بخشی فرایند صادرات کالاهای غیرنفتی شروع کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار