تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۸۳۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حمید قناعتی، مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان:
جداسازی بخش‌هایی از خوزستان برای ایجاد یک استان جدید شایعه است
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان از تهیه نسخه جدید نقشه تقسیمات کشوری استان خبر داد / الحاق‌ها و انتزاع‌های تقسیمات کشوری فقط در درون استان انجام شده است، زیبایی خوزستان به یکپارچگی آن است و اینگونه اظهارات صحت ندارد
حمید قناعتی، مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان از تهیه نسخه جدید نقشه تقسیمات کشوری استان خبر داد.

حمید قناعتی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: نسخه جدید نقشه تقسیمات کشوری خوزستان در واحد جی‌آی‌اس این اداره کل تهیه شده است.
وی با اشاره به اینکه آخرین نقشه تقسیمات کشوری استان در سال 84 تهیه شده بود، افزود: در این مدت تغییرات زیادی در شهرستان‌ها، شهرها و بخش‌های استان به وجود آمده که این تغییرات در نقشه جدید اعمال شده است.
قناعتی بيان كرد: بخش‌ها، دهستان‌ها و شهرها همچنین جمعیت شهری و روستایی مساحت و تراکم جمعیتی و راه‌های جدید در آن قید شده است.
به گفته وی، برای نخستین بار برآورد جمعیتی و تراکم جمعیتی در این نقشه ارائه شده است.
وی افزود: بر اساس نقشه جدید تقسیمات کشوری، خوزستان دارای 55 بخش، 63 شهر، 132 دهستان و 24 شهرستان مصوب است.
وی خاطرنشان کرد: این نقشه بر اساس درخواست مراکز و سازمان‌ها تکثیر و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
مدیرکل تقسیمات کشوری استانداری خوزستان در ادامه از ایجاد دو شهرستان، 9 بخش و 21 شهر جدید در خوزستان خبر داد و با بیان اینکه بیشترین مصوبات در بخش تقسیمات کشوری در سال‌های اخیر در خوزستان بوده است، گفت: از سال گذشته تا تیر ماه امسال علاوه بر ایجاد شهرستان باوی، دو شهرستان جدید شامل شهرستان آغاجاری و شهرستان بندر امام در دستور کار وزارت کشور قرار دارد.
وی اظهار داشت: در این مدت هشت شهر شامل جنت مکان، میداوود، سماله، چغامیش، گوریه، مشراگه، فتح‌المبین و شمس‌آباد مصوب شد که ابلاغ و اجراشده است.
قناعتی ادامه داد: شش شهر در هیئت دولت بررسی نهایی شده است، همچنین 15 شهر در وزارت کشور در دست اقدام و بررسی کارشناسی است.
وی با اشاره به ایجاد دو بخش مصوب شامل بخش‌های خنافره و شهیون، افزود: ایجاد هفت بخش جدید در استان نیز در دستور کار هیئت دولت و دو بخش جدید در وزارت کشور در حال بررسی کارشناسی است.
این مقام مسئول همچنین در مورد جداسازی بخش‌هایی از خوزستان برای ایجاد یک استان جدید را شایعه دانست و با تاکید بر اینکه الحاق‌ها و انتزاع‌های تقسیمات کشوری فقط در درون استان انجام شده است، گفت: زیبایی خوزستان به یکپارچگی آن است و اینگونه اظهارات صحت ندارد.
وی تصریح کرد: تنها منبع رسمی تغییرات تقسیمات کشوری در استان این اداره کل است و تاکنون چنین چیزی مطرح نشده است.
:
:
:
آخرین اخبار