تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۸۳۵۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ظرفیت‌های ویژه خوزستان برای کمک به دانشگاه‌های کشورهای منطقه
رئيس دانشگاه جندي شاپور دزفول گفت:​ استان خوزستان ظرفيت​هاي ويژه​اي در كمك به دانشگاه‌هاي كشورهاي منطقه دارد.

محمدرضا عصاري ​اظهاركرد:​ در حاشيه نشست وزرای علوم و آموزش عالي كشورهاي عدم تعهد در تهران جلسه‌اي با وزير علوم سوريه با حضور سفير اين كشور برگزار شد كه در آن راهكارهاي گسترش همكاري بين دانشگاه​هاي دو كشور مورد بحث قرار گرفت.

وي افزود: شرايط ​استان خوزستان در پذيرش دانشجو و تعامل​ بين دانشگاه​هاي كشورهاي عدم تعهد مهياتر است و دانشگاه جندي شاپور دزفول در تربيت نيروي فني و علوم انساني از ظرفيت بسيار بالايي برخوردار است و وزير علوم بر اين موضوع تاكيد دارند.

رئيس دانشگاه جندي شاپور دزفول با اشاره به مطرح‌شدن استفاده از پتانسيل و ظرفيت‌هاي دانشگاه​هاي ايران جهت كمك به اين كشور در اين نشست، تصريح‌كرد: اعطاي بورسيه دانشجويي، تبادل داده​هاي علمي و همكاري در زمينه​هاي پژوهشي در اين جلسه جهت ترميم و تكميل بدنه آموزش عالي سوريه مطرح و توافقاتي انجام شد و پيش​نويس اين تفاهمات آماده شده و انعقاد توافق​نامه رسمي منتظر امضای وزيران علوم دو كشور است.

عصاري خاطرنشان‌كرد: جنگ در كشور سوريه آسيب بسياري به ساختارهاي اين كشور وارد كرده و هيات​هاي علمي دانشگاه مجبور به مهاجرت شدند كه اين براي آينده سوريه تهديد بزرگی است.

وي عنوان‌كرد:​ كشورهاي در حال توسعه و عضو گروه عدم تعهد بايد از امكانات عمومي با كيفيت برخوردار باشند تا بتوانند برخي از عقب​ماندگي‌های خود در حوزه آموزش عالي را جبران كنند و در ديدارهايی كه طي 3 روز گذشته صورت گرفت در خصوص تعامل با كشورهاي سوريه و عراق تاكيد شد.

رئيس دانشگاه جندي شاپور دزفول بيان‌كرد: این دانشگاه و ديگر دانشگاه​هاي استان از لحاظ فني و ساختاري پتانسيل‌های بالا و آمادگي​ ويژه​اي جهت پذيرش دانشجو از كشورهاي همسايه دارند.
:
:
:
آخرین اخبار