تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۸۳۵۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجت‌الاسلام رئیسی:
اجازه نمی دهیم درهیچ كجای نظام فساد لانه كند
دادستان كل كشور گفت: اجازه نمی دهیم درهیچ كجای نظام، فساد لانه كند. ممكن است در گوشه ای فساد دیده شود ولی ما قاطعانه با هر گونه تهدید و فساد برخورد می كنیم.

حجت ‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب اهواز اظهار کرد: استان خوزستان اولویت اول دستگاه قضایی به لحاظ تامین نیروی انسانی است كه امیدواریم این گردش نیرو سریع انجام شود كه این امر پیگیری های همكاران ما را در خوزستان می طلبد.

وی افزود: بارها در حاشیه جلسات مجلس خبرگان رهبری از نمایندگان این استان، وضعیت امنیت و قضایی استان را جویا شدم كه گزارش ها حاكی از رضایت مندی آنها بود.

دادستان كل كشور اظهار كرد: در همه جای دنیا قضا، جنگ، دفاع و درگیری وجود دارد ولی همه این موارد یک تفاوت اساسی با قضا و دفاع مقدس ما دارد و آن قرار داشتن در پرتو خداوند است.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: در واقع قضای ما قدسیت دارد كه عامل این قدسیت را در وهله اول می توان ساز و كار آن و عامل دیگر را حاكمیت قانون و خدا در قضا و كار دانست كه همان باید و نبایدهایی است كه در تمام لایه های اجتماع می بینیم یعنی در واقع رای صادره باید شرعی باشد.

وی تصریح كرد: دیگر عامل این قدسیت عمل یک کارگزار است كه باید برای خدا باشد، یک قاضی كه قضاوت می كند باید علی وار كار كند و انتظاری كه مردم دارند همین است و قضاوت را علوی می خواهند.

دادستان كل كشور عنوان كرد: دشمن درصدد قداست شكنی است و نمونه آن اهانت به پیامبر است كه با هدف حساسیت سنجی و قداست شكنی انجام شد به همین دلیل مرزبانان حریم الهی باید مواظب باشند كه این قدسیت به وسیله دشمنان نشكند.

حجت الاسلام رئیسی بیان كرد: رصد كردن، زمان شناسی و اقدام به موقع و متناسب كاری است كه دادستان وظیفه انجام آن را عهده دار است و این مسئله اراده جدی می طلبد.

وی تاكید كرد: اجازه نمی دهیم درهیچ كجای نظام، فساد لانه كند. ممكن است در گوشه ای فساد دیده شود ولی ما قاطعانه با هر گونه تهدید و فساد برخورد می كنیم كه در این خصوص دادستانی اهواز توانسته محیط ناامنی را برای مخلان امنیت ایجاد كند.

در این مراسم كه با حضور آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز و عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان و جمعی دیگر از مسئولان استانی و محلی برگزار شد، عباس حسینی پویا معاون قضایی رئیس كل دادگستری استان به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز معارفه و از زحمات فرهاد افشارنیا دادستان سابق اهواز تقدیر شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار