تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۸۳۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حمله به منشاء پیدایش شیعه با استفاده از هنر در برخی کشورهای اسلامی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در برخی کشورهای اسلامی به خصوص حوزه خلیج فارس با استفاده ابزاری از هنر به منشاء پیدایش شیعه حمله می‌کنند و ما وظیفه داریم در برابر این تفرقه افکنیها مقابله کنیم.

به گزارش مهر، سید محمد حسینی پیش از ظهر شنبه در آئین تاسیس مرکز فرهنگی، هنری فدک هویزه در استان خوزستان اظهار داشت: شهر هویزه نقش مهمی در هشت سال جنگ تحمیلی از خود نشان داد و بهترین انسانهای کشور ما در این سرزمین جان خود را تقدیم حفظ خاک و ناموس ایران کرده اند.
وی افزود: در کنار این جانفشانیها این سرزمین مفاخر فراوانی دارد که از جمله آنها علامه عبدالعلی حویزی صاحب تفسیر نورالثقلین است که باید سعی شود با احداث اماکن فرهنگی در این خطه از سرزمین، ابعاد فرهنگی و شخصیتهای علمی این منطقه در کل کشور و به خصوص برای جوانان این منطقه تبیین شود.

حسینی تصریح کرد: معرفی بزرگان دین و علم در کشور باعث می شود که دنیا متوجه شود کشور ما از هویت و سابقه دیرینه ای برخوردار است و جوانان ما نیز بیشتر متوجه پیشینه غنی این آب و خاک می شوند. در این خصوص نیز مقام معظم رهبری تاکید دارند که مفاخر کشور برای نسل جدید بیشتر معرفی شوند تا فعالیتهای آنها الگوی راه نسل جدید شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رشد و توسعه بخش فرهنگی در استان خوزستان در دولتهای نهم و دولت را قابل قبول عنوان و در این رابطه از استاندار و سازمانهای فرهنگی استان به سبب تلاش برای دستیابی به این امر قدردانی کرد.

وی افزود: خوشبختانه پروژه های مهمی در بخش فرهنگی استان در حال اجراست که نوید دهنده توسعه بخش فرهنگ استان در آینده نزدیک است. همچنین در مدت اخیر جشنواره های متعدد فرهنگی در استان اجرا شده که باعث پویایی و شکوفایی بخش فرهنگ و هنر استان شده است.

حسینی اضافه کرد: زیرساختهای فرهنگی استان خوزستان نیز در مدت اخیر توسعه یافته که این موضوع به خوبی توانسته عقب ماندگیهای فرهنگی ناشی از جنگ در استان خوزستان را اصلاح کند. این در حالیست که دولت نیز به خوبی به این امر توجه داشته و بخش عظیمی از زمان خود را صرف توسعه بخش فرهنگی کشور کرده است.

حسینی با اشاره به اینکه کشور ما باید نقش بیشتری در فعالیتهای فرهنگی و هنری جهان اسلام و منطقه خلیج فارس از خود نشان دهد، گفت: متاسفانه در مدت اخیر برخی کشورهای اسلامی تفرقه افکنی هایی در خصوص تاریخ منشا پیدایش تشیع ایجاد کرده اند و حتی اقدام به ساخت یک سریال انحرافی و حمله به منشا پیداش شیعه در این رابطه کرده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: متاسفانه در برخی کشورهای منطقه، برخیها به صورت حساب شده در حال برنامه ریزی برای ایجاد انحراف و تفرقه هستند و وظیفه ما هنرمندان و مسئولان فرهنگی کشور است که در برابر این انحرافات تاریخی و هنری مقابله و توطئه آنها را خنثی کنیم.
:
:
:
آخرین اخبار