تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۸۳۵۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صلبوخی:
قطار سرمایه گذاری وارد اروندکنار می شود
سرپرست شهرک های صنعتی آبادان گفت: با تشکیل کمیته جذب و سرمایه گذاری اروندکنار، قطار سرمایه گذاری وارد این شهر می شود.

رضا صلبوخی پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک شهرک صنعتی آبادان و بخشداری اروندکنار که در محل سالن اجتماعات بخشداری اروندکنار برگزار شد، اظهار کرد: شهرک شهدا نزدیکترین فاصله را تا شهر اروندکنار دارد و زیر نظر مدیریت شهرک های صنعتی آبادان است.

وی به ظرفیت ایجاد کارگاه بسته بندی خرما و تولید کارخانه جانبی خرما اشاره کرد و افزود: اگر این مهم محقق شود ظرفیت اشتغال در این منطقه افزایش می یابد.

سرپرست شهرک های صنعتی آبادان ادامه داد: با تلاش های مستمری که صورت گرفت، مشکل روشنایی شهرک شهدا را رفع کردیم اما متاسفانه پس از گذشت چند روز اداره برق اروندکنار سیستم روشنایی این شهرک را قطع کرد.

صلبوخی در خصوص شبکه گاز داخلی شهرک شهدا توضیح داد: اقدامات لازم برای شبکه گاز شهرک شهدا را اجرا کردیم ولی اداره گاز تاکنون لوله کشی گاز را به شهرک شهدا نرسانده است. همچنین شرکت مخابرات شبکه خود را به شبکه شهدا نرسانده است.

سرپرست شهرکهای صنعتی آبادان با اشاره به توانمندی های اروندکنار بیان کرد: استعداد آبزی پروری، نخیلات و صنایع کشاورزی، وجود صید و صیادی، صنایع تبدیلی آبزیان از جمله موضوعاتی است که ضرورت تشکیل کمیته جذب سرمایه گذاری اروندکنار را دو چندان کرده است که امید می رود با تشکیل این کمیته قطار سرمایه گذاری وارد این شهر می شود.

صلبوخی در خصوص اعضای کمیته جذب و سرمایه گذاری اروندکنار بیان کرد: مدیر شهرک های صنعتی آبادان، مدیر جهاد کشاورزی، مدیر اداره صنعت و معدن و تجارت، مدیر اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و بخشدار اروندکنار اعضای کمیته جذب و سرمایه گذاری بخش اروندکنار خواهند بود.

وی با اشاره به وظایف کمیته جذب و سرمایه گذاری اروندکنار افزود: کمیته جذب و سرمایه گذاری اروندکنار در راستای بررسی راهکارهای توسعه و حمایت از تولید و بخش صنعت این شهر تشکیل می شود؛ در واقع کمیته جذب و سرمایه گذاری اروندکنار به دنبال ایجاد ارزش افزوده و همچنین ایجاد اشتغال برای مردم این منطقه است.

سرپرست شهرک‌ های صنعتی آبادان توضیح داد: رسیدگی و پیگیری مشکلات و و همچنین رفع موانع موجود به منظور سرمایه گذاری از دیگر اهداف تشکیل کمیته جذب و سرمایه گذاری اروندکنار است.

اروندکنار در۵۰ کیلومتری جنوب شهر آبادان قرار گرفته ‌است و دارای ذخایر نفتی است. این شهر بندری، دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج های کوچک است. اروندکنار در انتهای جزیره آبادان واقع شده و آخرین بندر ایران در کرانه اروندرود است و پیش از آن، بندر خسروآباد قرار دارد.

اروندکنار در ۵۲ کیلومتری جنوب آبادان و در حدود ۳۰۰ متری خاک کشور عراق قرار دارد. در زمان جنگ ایران و عراق، عملیات والفجر ۸ در منطقه اروندکنار قرار داشت. مهمترین محصول کشاورزی اروندکنار خرما است و دارای انواع سبزیجات و صیفی جات نیز است. مردم این شهر علاوه بر کشاورزی به کار صیادی نیز مشغولند و از مهمترین انواع ماهی قابل صید آن می‌توان به صبور، بیاح و چندال اشاره کرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار