تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۳۶۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور جمعی از مسئولان صورت گرفت
برگزاری «کارگاه آموزشی گفتمان اقتصاد مقاومتی»‎ در بهبهان​
«کارگاه آموزشی گفتمان اقتصاد مقاومتی» با تاکید بر بیمه تامین اجتماعی به میزبانی دانشگاه خاتم‌الانبیا بهبهان برگزار شد.

پیش از ظهر امروز «کارگاه آموزشی گفتمان اقتصاد مقاومتی» با تاکید بر بیمه تامین اجتماعی به میزبانی دانشگاه خاتم‌الانبیا بهبهان برگزار شد.

در این کارگاه یک روزه که با همکاری مشترک دانشگاه و سازمان تامین اجتماعی خوزستان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان برگزار شد ابرهیم انوری مدیر داخلی مجله پژوهشی اقتصاد به سخنرانی پرداخت.

وی به تشریح ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی، شرایط اقتصادی و رویکردی که دولت‌ها باید داشته باشند پرداخت و مثال‌هایی از اجرای این رویکرد اقتصادی در نظام‌های اقتصادی دیگر کشورها اشاره کرد.

انوری در ادامه، با بیان و تشریح مولفه‌های مختلف اقتصاد از جمله نظام مالیاتی و گمرکی، نظام بانکداری و شیوه صحیح خصوصی سازی، مشکلات و تاثیر آنها بر اقتصاد ملی و سند چشم انداز اقتصادی را به نقد و بررسی گذاشت.

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار در شرایط کنونی بوده که دشمن با افزایش اقدامات خصمانه خود در قالب تحریم‌های اقتصادی در حال خصومت ورزی است.

مدیر داخلی مجله پژوهشی اقتصاد بیان کرد: ایستادگی و مقاومت در عرصه اقتصاد، فرصت‌های حداکثری را فراروی ملت ایران در مسیر اعتلا و پیشرفت می‌گشاید.

انوری با تاکید بر اینکه واژه اقتصاد مقاومتی بر این موضوع دلالت می‌کند که فشارها و ضربه‌های اقتصادی از سوی نیروهای متخاصم سد راه پیشرفت جامعه است که باید بر آن غلبه کرد گفت: جهت شکست دشمن در این عرصه نیز ورود به جبهه اقتصادی با بینش، برنامه، تکیه بر فرهنگ اسلامی و نکات مورد اشاره در بیانات مقام عظمای ولایت از قبیل تقویت فرهنگ کار و تولید، اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از اسراف ،«حمایت از تولید ملی»، استفاده حد اکثری از همه ظرفیت‌ها، روح خودباوری و خوداتکایی، مردمی کردن اقتصاد، ضروری است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار