تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۸۳۶۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل امور مالیاتی خوزستان :
فرآیند وصول مالیات در استان خوزستان کاملا الکترونیکی می‌شود
خوزنیوز: مدیرکل امور مالیاتی خوزستان در مراسم افتتاح سیستم نرم افزار ITS بیان نمود: شیوه دریافت مالیات در سال های آینده بسیار متفاوت خواهد شد.

به گزارش خوزنیوز؛ محسن کاویانی در این مراسم اظهار کرد: از ابتدای فرآیند وصول مالیات تا پایان آن کاملا الکترونیکی می‌شود و این پروژه نرم افزاری یکپارچه مالیات که بهITS شهرت دارد، باعث می‌شود تا برای ارتقاء نظام مالیاتی کشور و همچنین رضایت مودیان مالیاتی شتاب بیشتری بگیرد.

وی افزود: سیستم امور مالیاتی هم اینک شبیه به سیستم بانک شده و نرم افزار ITS نصب گردیده و کلیه نرم افزارهای مالیاتی با پهنای باند 8 مگابایت مشغول به کارهستند، این سیستم برای رفع موانع تحقق درآمدهای مالیاتی در استان و تسهیل درآمدهای مالیاتی شکل گرفته است و از جمله مزایای اجرای این طرح، کاهش هزینه‌های وصول مالیات به ویژه وصول مالیات مشاغل ، افزایش رضایت کارکنان به دلیل تسهیل در امور و موفقیت بیشتر درکارها ، افزایش رضایتمندی مودیان به دلیل تسریع در عملیات کاری و اجرای عدالت در اعلام مالیات‌ها می باشد.

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان بیان کرد: در اجرای ماده 186 قانون مالیات ها، اطلاعات فعالین اقتصادی برای اداره امور مالیاتی محرمانه نمی باشد وبانکها میبایست اطلاعات مورد نیاز را در اختیار قرار دهند. همچنین نرم افزار قبض بانک جهت رصد تمام چک ها طراحی شده است، این نرم افزار قادر است همه چکهای مالیاتی صادره ازسال های قبل را در هرمرحله ای که باشند ،ردیابی نماید.

کاویانی ادامه داد: درقانون بودجه سال آینده ،دادگاه مالیاتی خواهیم داشت،وکسانی که مالیات پرداخت ننمایند یا به هر نحوی از پرداخت مالیات فرارکنند مرتکب تخلف شده اند ومطابق قانون با آنها برخورد میشود.

وی در پایان اعلام نمود: نيروي انساني يكي از اركان اجراي بدون نقص طرح جامع مالياتي است ولازمه موفقيت اجراي طرح جامع مالياتي اين است كه در تمام مراحل،كار باجديت تمام توسط نيروهاي متخصص دنبال شود.

به گزارش خوزنیوز؛ مودیان محترم میتوانند آخرین اخبار، اطلاعیه های مهم، بخشنامه، دستورالعمل های مالیاتی را ازسامانه www.tax.gov.ir دریافت نمایند و همین طور انتقادات و پیشنهادات خود را به سامانه پیامکی 300072287 مستقیماً به مدیر کل امورمالیاتی خوزستان ارسال نمایند.
:
:
:
آخرین اخبار