تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۸۳۷۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در 11 ماهه امسال انجام شد؛
انهدام 85 باند تهيه و توزيع مواد مخدر در خوزستان
جانشين فرماندهي انتظامي خوزستان از انهدام 85 باند تهيه و توزيع انواع مواد مخدر در 11 ماه امسال خبر داد.

سرهنگ سيدمحمد صالحي در نشست خبري كه امروز (10 اسفندماه) در معاونت اجتماعي نيروي انتظامي خوزستان برگزار شد، اظهار كرد: در 11 ماهه امسال موفق شديم جرائم از نوع سرقت را به خوبي كنترل كنيم به طوري ‌كه در زمينه كشف جرائم سرقت، شاهد افزايش 6 درصدي کشف نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوديم. همچنين وقوع جرائم از نوع سرقت در اين مدت، يك درصد كاهش يافت.

وي ادامه داد: همچنين عمليات‌هاي پليس در بحث مبارزه با مواد مخدر، منجر به دستگيري 10 هزار و 8 نفر، افزايش 20 درصدي كشف انواع مواد مخدر اعم از سنتي و صنعتي و همچنين افزايش 3 درصدي انهدام باندهاي مواد مخدر شده است.

جانشين فرماندهي انتظامي خوزستان افزود: در 11 ماهه امسال، 4 هزار و 608 كيلوگرم انواع مواد مخدر كشف و ضبط و با تلاش پليس مبارزه با مواد مخدر خوزستان، 41 باب منزل توزيع​كنندگان و فروشندگان مواد مخدر پلمب شد. لازم است شهروندان بدانند كه براي ارائه گزارش​هاي مردمي در خصوص فعاليت خانه​هاي تيمي تهيه و پخش مواد مخدر نيازي به شاكي خصوصي نيست و لازم است شهروندان در ارتقاي امنيت اجتماعي در اين زمينه مشاركت گسترده‌اي داشته باشند.

صالحي اظهار كرد: در 11 ماهه امسال در حوزه پليس فتا نيز 92 درصد جرائم سايبري در استان خوزستان كشف شد كه 75 درصد از اين جرائم مربوط به برداشت از حساب شخصي افراد بوده است. در اين مدت صددرصد جرايم سايبري مربوط به برداشت از حساب‌هاي شخصي افراد كشف شد. البته ارتكاب به اين نوع جرائم در استان خوزستان در 11 ماه گذشته، به ميزان 83 درصد افزايش پيدا كرده است.

وي با مقایسه عملكرد پليس در بهمن ماه امسال و مدت مشابه سال گذشته، توضیح داد: در بهمن ماه امسال در زمينه سرقت، ارتكاب به جرم حدود 9 درصد كاهش و كشف اين نوع جرايم 4 درصد افزايش پيدا كرد. پليس آگاهي استان خوزستان موفق شد در اين يك ماه 72 درصد از مجموع سرقت​ها را كشف كند. همچنين در حوزه تصادفات جاده​اي و درون شهري با وجود افزايش ميزان تصادفات در 11 ماه گدشته، تعداد متوفيان ناشي از اين حوادث 20 درصد كاهش يافت.

جانشين فرماندهي نيروي انتظامي خوزستان با اشاره به راه​اندازي قرارگاه مبارزه با سرقت در استان گفت: سال 92 دغدغه مردم بيشتر در بحث اعتياد به مواد مخدر بوده است اين در حالي است كه امسال اين دغدغه تغيير يافت و جرائم از نوع سرقت به عنوان دغدغه اول مردم محسوب شد و با توجه به اولويت​بندي انجام شده، قرارگاه مبارزه با سرقت در كشور و به دنبال آن در 13 استان تشكيل شد.

صالحي اظهار كرد: بر اساس فعاليت​هاي اين قرارگاه، عمليات ارتقاي امنيت اجتماعي در 10 شهرستان به عنوان شهرستان​هاي هدف كه داراي بالاترين فراواني سرقت هستند، به اجرا در آمد. اواخر بهمن​ماه امسال شاهد اجراي نهمين مرحله از عمليات ارتقاي امنيت اجتماعي در استان بوديم. عملكرد پليس در اين مرحله و در مقايسه با هشتمين مرحله اجراي اين عمليات، در بحث سرقت​هاي مسلحانه به طور صددرصد افزايش كشف نشان مي​دهد. همچنين كشف سرقت به عنف به ميزان 55 درصد و مجموع دستگيرشدگان به ميزان 4 درصد در مقايسه با مرحله هشتم اين عمليات افزايش يافت.

وي افزود: در اجراي نهمين مرحله عمليات ارتقاي امنيت اجتماعي 40 دستگاه خودرو و 137 دستگاه موتورسیکلت مسروقه نيز كشف شد.

جانشين فرماندهي نيروي انتظامي خوزستان اظهار كرد: در اين مرحله از انجام عمليات با تلاش كارآگاهان پليس آگاهي و مبارزه با مواد مخدر استان، يك باند 5 نفره از سارقان حرفه​اي خودرو و موتورسيكلت شناسايي و منهدم و از اين باند تعداد 12 خودرو و 5 موتورسيکلت كشف شد. همچنين در اين مرحله يك باند سه نفره سرقت به عنف و دو نفر سارق گوشي تلفن همراه به همراه دو مال​خر نيز دستگير شدند که از سارقان گوشي همراه حدود يك‌صد دستگاه تلفن كشف و ضبط شد.

صالحي گفت: در اين عمليات همچنین يك باند سه نفره كيف‌قاپي كه با يك دستگاه پژو 405 و يك دستگاه موتورسيکلت اقدام به سرقت مي​كردند، شناسايي و دستگير شدند. از ماحاصل تلاش شبانه​روزي نيروي پليس در عمليات ارتقاي امنيت اجتماعي در مدت یک هفته، علاوه بر كشف انواع جرايم، مي‌توان به افزايش 14 درصدي دستگيرشدگان اشاره كرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار