تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۸۳۸۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان عنوان کرد:
كاهش 19 درصدي حوادث ناشي از كار در 11 ماه گذشته
خوزنیوز: مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان، مشاركت مردم در فعالیت های اقتصادی را یکی از اصول اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: بايد با تعصب و اراده اي قوي موانع را از سر راه مردم برداريم.

به گزارش خوزنیوز؛ هوشمند صفائي در جمع معاونان و مشاوران حوزه ي مسووليت خود بر لزوم كوشش و جديت بيش تر در انجام وظايف تاكيد كرد و گفت: همه ما كارمند نظام جمهوري اسلامي ايران هستيم، جمهوري اسلامي ايران قداست دارد، اين نظام ثمره تلاش امام و شهيدان است و ما خدمتگزاران نظام بايد در راه خدمت رساني هر چه بيش تر به مردمي كه تمام هستي خود را براي اين نظام گذاشته اند، كوشش كنيم.

مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان با تاكيد بر اهميت نظم و انضباط اداري گفت: ‌براي رسيدن به اهداف نظام و خدمت رساني هر چه بيش تر به مردم استان، رعايت نظم و انضباط اداري اهميت بسياري بالايي دارد.

او در ادامه با تقدير از زحمات كاركنان در شهرستان ها گفت: بارها در بازديد از شهرستان ها شاهد بوديم كه همكاران با وجود كمبود امكانات و بضاعت اندك در خدمت رساني به مردم حوزه تحت مسووليت خود كوشش مي كنند بنبراين، نگاه ما به شهرستان ها بايد به گونه اي باشد كه بدانند ما پشتيبان و حامي آن ها هستيم.

صفائي خاطرنشان كرد:‌ در سال 93دو همايش ارزنده ي كشوري داشتيم كه يكي با موضوع سلامت كار و ديگري در حوزه بيمه بيكاري بود. برگزاري اين همايش ها نشان داد، خوزستان منشا كارهاي بديع و جديد است.

او افزود: ‌از ديگر كارهاي ارزنده امسال استقرار نظام بودجه ريزي عملياتي است كه سبب ارتقاي جايگاه اداره كل در سطح ملي و استاني شد، به نحوي كه اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان به عنوان نخستين اداره كل در سطح استان موفق به استقرار نظام بودجه ريزي عملياتي شده است. به ياري خدا تا پايان سال دريافت گواهي ISO 9001 را هم خواهيم داشت.

مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان با اشاره به بخشنامه استاندار در خصوص الزام جذب نيروي كار بومي از طريق كاريابي هاي غيردولتي گفت: ‌صدور بخشنامه از سوي استانداري در اين خصوص اقدامي بسيار ارزشمند و هوشمندانه بود و باعث رشد قابل توجه در آمار اشتغال جوانان استان شد.

او در خصوص اعزام نيروي كار به خارج از كشور گفت: ‌در راستاي تفاهم نامه اعزام نيروي كار به بصره عراق، 8 نفر نيروي كار براي صدور رواديد معرفي شده اند كه به نظر مي رسد پس از اعزام گروه اول، اعزام هاي بعدي زمان كمتري را به خود اختصاص خواهد داد.

او با اشاره به الزام به كارگماري 3 نفر نيروي كار داخلي به ازاي صدور پروانه استخدام هر نيروي كار خارجي گفت: ‌اين موضوع امسال ظرفيتي را ايجاد كرد كه بسياري از شركت ها كه از نيروي كار خارجي استفاده مي كردند و از توان مالي بالايي هم برخوردارند اقدام به استخدام نيروي كار داخلي از طريق كاريابي ها كنند.

صفائي گفت: ‌خوش بختانه در 11 ماه گذشته تلاش و جديت همكاران ما در حوزه بازرسي كار سبب كاهش 19 درصدي حوادث ناشي از كار شده است و همچنين در حوزه روابط كار نيز 30 درصد پرونده ها به صورت سازشي رفع و رجوع شده است.

او خواستار مشاركت هرچه بيشتر مردم در تعاوني ها شد و گفت: در سال 93 در حوزه تعاون عملكرد خوبي داشتيم و در سال جديد نيز با توجه به وجود بيش از 4200 روستا و بيش از 52 تعاوني دهياري در استان، تشكيل و ساماندهي تعاوني هاي روستايي را با جديت پيگيري خواهيم كرد به وي‍ژه تعاوني هاي كشاورزي و دامپروري و صنايع تبديلي كه جزو لاينفك روستاها است و مي توانند از تسهيلات صندوق توسعه ملي استفاده كنند.  
 
مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي در پايان با ذكر اين كه خدمات سازمان ما بايد براي مردم قابل لمس باشد گفت:‌ در صورت پيگيري نكردن كاري انجام نخواهد شد. برنامه ما  در سال آينده پيگيري جدي  خدمت رساني به مردم استان است.
:
:
:
آخرین اخبار