تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۸۳۸۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جشنواره فيلم‌های مستند «شهر من اهواز» برگزار می‌شود
جشنواره مستند فيلم "شهر من اهواز" با رويكرد محوري شيوه زندگي و زيست انساني در شهر با توجه به فرهنگ​سازي در تراز اخلاق و معنويت با اتكا به حركتی فراگير برگزار خواهد شد
مدير روابط عمومي و امور بين​‌الملل شهرداري اهواز گفت: جشنواره فيلم​هاي مستند با نام "شهر من اهواز" و پنجمين جشنواره شهر و رسانه برگزار خواهد شد.

فرزين حاتمي اظهار كرد: جشنواره مستند فيلم "شهر من اهواز" با رويكرد محوري شيوه زندگي و زيست انساني در شهر با توجه به فرهنگ​سازي در تراز اخلاق و معنويت با اتكا به حركتی فراگير برگزار خواهد شد.

وي ادامه داد: قصد ما استفاده از نخبگان فرهنگ، هنر و سينما است چراکه نقش تعليمي و اثربخشي فراواني را مي‌توانيم از طريق اين جشنواره در جامعه شهري ببينيم. نتايج اين جشنواره اشاعه فرهنگ مهرباني، تقويت روحيه ميان شهروندان، اشاعه نظم​گرايي و قانون و توجه شهروندان به ارزش​ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس مي​است.

حاتمی‌ با بیان این که در يک ماه آينده فراخوان اين جشنواره را اعلام و اوايل سال 94 اين جشنواره را برگزار می‌کنیم اظهار داشت: ​ايجاد انگيزه براي فيلم​سازان اعم از داستاني، مستند و انيميشن از اهداف این جشنواره است. اميدواريم نمايش آثار در اين جشنواره هم راس با آموزش و ترويج فرهنگ شهروندي و ايجاد الگوهاي شهروند مدرن باشد. اين جشنواره با عنوان "شهر من اهواز" آرشيو ارزشمندي در دبيرخانه دايم جشنواره خواهد بود چون در اين جشنواره فيلم​سازاني از سراسر كشور حضور خواهند داشت.

وي ادامه داد: همچنين شهرداري اهواز در نظر دارد پنجمين جشنواره شهر و رسانه را برگزار كند. در همين ماه فراخوان اين جشنواره را اعلام خواهيم كرد. اين جشنواره برای پنجمين بار برگزار مي​شود و اميدوار هستيم نتيجه​ خوب را از آن ببينيم.

 مدير روابط عمومي و امور بين​‌الملل شهرداري اهواز با اشاره به تلاش شهرداري اهواز براي ايجاد فضاي بهتر و مطلوب​تر شهري و زندگي سالم​تر شهروندان خاطرنشان كرد: به طور مثال ثبت هويت محله​ها،​ نوستالژي موجود براي شهروندان و تبديل آن به فيلم مهمترين دستاورد اين جشنواره‌ها است. در سينماي ايران كمتر به اين موارد پرداخته شده است و هدف ما حفظ فرهنگ​ها با تمركز بر هويت​هاي شهري است. اميدواريم اين جشنواره‌ها بتواند براي اهواز تبدیل به شاخص شوند.
:
:
:
آخرین اخبار