تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۸۳۹۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جذب سرمایه در خوزستان باید آسان سازی شود
مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر امام خمینی(ره) گفت: خوزستان از جمله مناطقی است که به سرمایه گذاری بخش خصوصی نیازمند است و باید به گونه ای عمل کرد که جذب سرمایه در این استان آسان سازی شود.

ناصر مجدی در نشستی با خبرنگاران با گسترده خواندن صنایع جانبی و پایین دستی محصولات کشاورزی در استان خوزستان گفت: در شرکت توسعه نیشکر، صنایع تبدیلی بسیار مهمی از نظر اشتغالزایی فعال هستند.

وی با بیان این که ورود سرمایه به استان باعث رونق اقتصادی آن می شود گفت: در خوزستان افزون بر 600 هزار تن شکر سالانه تولید می شود و این قابلیت وجود دارد که این استان به قطب شیرینی سازی در کشور تبدیل شود.

مجدی با اشاره به عزم و تصمیم جدی دولت در راه اندازی مجدد کارخانه های قند اهواز و دزفول اظهار کرد: کارخانه های چغندر قند خوزستان با توقف کشت چغندر در این استان تعطیل شدند اما در دولت فعلی تصمیم هایی مبنی بر بازسازی و راه اندازی مجدد آنها گرفته شده است.

وی گفت: برای راه اندازی مجدد کارخانه قند اهواز به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده شکر پیشنهاد شده برای تحویل این کارخانه اقدام کند و این آمادگی هم وجود دارد.

مجدی افزود: کارخانه قند دزفول با ورود بخش خصوصی قرار است تغییر ظرفیت داده شود و فعالیت خود را آغاز کند، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی هم به کشت چغندر قند اقدام کند چرا که کشت چغندر برای تناوب در کشت مزارع مناسب است.

مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی(ره) همچنین اظهار کرد: رویکرد تقویتی دولت در رابطه با بخش خصوصی حمایت جدی است.

مجدی افزود: با تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر تقویت بخش خصوصی دولت نیز به این نتیجه رسیده که مسیر توسعه اقتصادی کشور از طریق بخش خصوصی باید صورت گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت ورود آحاد جامعه علمی و تجاری کشور در این زمینه افزود: بخش دولتی باید سرمایه گذاری های کلان را انجام دهد و زیر ساخت های اقتصادی را فراهم کند تا بخش خصوصی از این زیر ساخت ها برای ایجاد اشتغال، درآمد و کسب و کار استفاده کند.

کشت و صنعت نیشکر امام خمینی در سال گذشته 82 هزار تن شکر تولید کرده که در مجموع در مدت 14 سال فعالیت این شرکت بیش از یک میلیون و 200 هزار تن شکر و 12.5 میلیون تن نیشکر تولید شده است.

شرکت کشت و صنعت امام خمینی(ره) از جمله واحدهای هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که در منطقه شعیبیه در 30 کیلومتری جنوب شوشتر قرار دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار