تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۸۴۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آخرین وضعیت طرح بیمه زنان خانه‌دار
رئیس مرکز امور زنان ریاست جمهوری با بیان اینکه بیمه زنان خانه‌دار توسط این مرکز درحال پیگیری است گفت: این طرح تمام زنان خانه‌دار را شامل نمی شود اما شرایط آن پس از تامین منابع مالی و تصویب اعلام می‌شود.

به گزارش خوزنیوز، مریم مجتهدزاده در گفتگو با مهر با بیان این که در زمینه بیمه زنان خانه دار رایزنی هایی  با وزیر امور اقتصادی و دارایی انجام و این طرح مورد قبول واقع شده گفت: مهمترین بحث در این رابطه تامین منابع مالی است که طی جلساتی با وزیر بار مالی این طرح پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت مرحله ای اجرا می شود گفت: این طرح تمام زنان خانه دار را شامل نمی شود و برای تحت پوشش قرار گرفتن آن شرایطی وجود دارد که با تامین منابع مالی و تصویب این طرح اعلام می شود.

آمار طلاق یکسان نیست

مجتهدزاده درادامه به آمارهای افزایش طلاق در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به دلیل آنکه ارگان های مختلفی ارزیابی این آمار را بر عهده دارند و منابع این آمارها یکسان نیست نمی توان آمار دقیقی در این رابطه ارائه داد زیرا ممکن است ارائه آنها مشکلاتی را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه به دنبال یک مرجع واحد و رسمی برای اعلام این آمار هستیم افزود: برای رسیدن به یک نتیجه واحد درباره آمار به وقوع پیوستن طلاق در کشور به یک تقسیم کار ملی و جمع آوری اسناد از سراسر کشور نیاز داریم.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اعتقاد براینکه به جای پرداختن به آمار و ارقام باید به دنبال پیشگیری از وقوع این آسیب اجتماعی جدی در جامعه بود گفت: فرهنگسازی در میان نوجوانان و جوانان از مهمترین عوامل پیشگیری از وقوع طلاق در میان افراد جامعه است.

 اجرای برنامه های ستاد پیشگیری از طلاق 

 مجتهدزاده با اشاره به برنامه های مرکز زنان و امور خانواده درخصوص تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از فروپاشی خانواده ها گفت: بر همین اساس کار مطالعاتی بسیار وسیعی در سراسر کشور صورت گرفته و خانواده ها به طور دقیق مورد آسیب شناسی قرار گرفته اند و افرادی که زندگی آنها از هم فروپاشیده شده است از لحاظ عوامل موثر بر این قضیه مورد بررسی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: در این کار از بسیاری از محققین و صاحبنظران سراسر کشور دعوت به عمل آمد تا طی جلسات متوالی به نتیجه ای واحد رسیده و بر اساس آن تقسیم کار ملی صورت گیرد.

تدریس مبانی ابتدایی بنیاد خانواده درمدارس

رئیس مرکز امور زنان ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بر اساس تصمیم گیری این ستاد قرار شده است تا مبانی ابتدایی بنیان خانواده در آموزش و پرورش نهادینه شده و یک سری از درس ها تغییر یابد گفت: همچنین در محتوای واحدهای درسی دانشگاه ها نیز تغییراتی داده می شود . علاوه بر آن بر اساس تقسیم کار ملی که انجام شده است برای زن و مرد تکالیف متفاوتی تعیین شده و نقش دستگاه ها به تفکیک مشخص شده است.

مجتهدزاده باتاکید بر این که نقش آموزش و پرورش در این میان قابل توجه است، افزود: در آموزش و پرورش مشخص شده است که در هر مقطعی چه کارهایی باید انجام شود که ابتدا یک زندگی تشکیل و سپس به سمت پایداری هدایت شود. همچنین راهکارهای ترمیم خانواده های آسیب دیده نیز در این بخش آمده است.

وی در خصوص زمان اجرای این طرح و شروع به کار این ستاد گفت: بر اساس اصل 138 قانون اساسی، مصوبات دفتر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با ریاست رییس جمهور و نظارت هفت وزیر اجرایی می شود. بنابراین اجرای این طرح و آغاز به کار ستاد پیشگیری از طلاق، منوط به قرار گرفتن در مصوبات دفتر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است.

به گفته مجتهدزاده قوه قضاییه، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت ورزش و جوانان، سازمان ثبت احوال، دادگستری، صدا و سیما و بسیاری از دستگاه های دیگر در این طرح مشارکت فعال دارند.

:
:
:
آخرین اخبار