تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۸۴۰۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشکیل کارگروه گذر از تنش آبی در شرکت آبفا روستایی خوزستان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و بروز پدیده خشکسالی که از سال 85 تاکنون در وضعیت حادتری قرار گرفته است و تداوم آن در سال آینده پیش بینی می‌شود، در این شرکت کار گروهی با عنوان  ”گذر از تنش آبی”تشکیل شده است.

درویشعلی کریمی در این زمینه اظهارکرد: بیش از 60 درصد منابع آب شرب روستاهای استان از طریق رودخانه‌ها و حدود 40 درصد دیگر از طریق منابع آب‌های زیر زمینی با 280 حلقه چاه و 60 دهنه چشمه تامین می‌شود.

وی افزود: بر اثر شرایط  ناشی از خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی در مناطق جنوبی استان با مشکل کیفی و در مناطق شمالی و زاگرس نشین با توجه به افت شدید سطح ایستایی چاه‌ها با مشکل کمی در تامین آب شرب مواجه خواهیم شد.

کریمی تصریح کرد: این کارگروه در راستای مدیریت و عبور از این مشکلات تشکیل شده است که مصوباتی از جمله بهسازی 60 دهنه چشمه، حفر 11 حلقه چاه عمیق، کف شکنی و مهندسی مجدد 108 حلقه چاه، جلوگیری از هدررفت آب و بازسازی شبکه توزیع فرسوده، رینگ کردن تاسیسات همجوار، نصب کنتور حجمی در خروجی تاسیسات آبرسانی و فرهنگ سازی مصرف بهینه آب شرب داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان با تاکید بر ضرورت جلوگیری از هر گونه احتمال تنش بحران زا، اعتبار مورد نیاز برای کنترل و مدیریت شرایط ناشی از خشکسالی را 350 میلیارد ریال برشمرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار