تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۸۴۰۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان :
غرب با پژوهش به دنبال حذف هویت جامعه است
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در دومین روز گردهمایی معاونان پزوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: غرب با فعالیت های پژوهشی به دنبال حذف هویت جامعه است.

دکتر علی بختیارپور در مراسم افتتاحیه دوازدهمین گردهمایی سراسری معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه های آزاد اسلامی که با حضور دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر کریم زارع رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و دانشگاهی در مجتمع فرهنگی ورزشی فجر اهواز برگزار شده بود با بیان این مطلب که غرب با تولید محصولات پژوهشی خود و تبلیغ آن علاوه بر ترویج مصرف گرایی به دنبال  حذف هویت جامعه است گفت: غرب با تبلیغ گسترده مصنوعات و اختراعات خود سعی بر چیره شدن بر صنایع داخلی کشورها است. پژوهش و فناوری اسلحه ای کارآمد برای تسخیر جوامع است و پژوهش علاوه بر ایجاد قدرت سیاسی در جهان، موجب شکوفایی اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی جامعه می شود.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه نهضت علم آموزی و پژوهش محوری را یک شعار ندانست و گفت: اگر در زمینه پژوهش و فناوری رشد کنیم هم می توان به استقلال  اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دست یافت  و هم می توان از حذف هویت و فرهنگ جامعه جلوگیری کرد.

وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های پژوهشی واحدها و مراکز آموزشی استان خوزستان گفت: این مطلب  که تصور هزینه بر بودن فعالیت های پژوهشی غلط است  و هر نوع هزینه برای پژوهش یک نوع سرمایه گذاری برای آینده کشور است.

در پایان بختیارپور ایجاد آزمایشگاه مرکزی و مجازی، راه اندازی سامانه جامع پژوهشی، اجرای تفاهم نامه های علمی و تحقیقاتی و اجرایی با نهادها و سازمان ها مختلف و فعال نمودن شرکتهای دانش بنیان را از جمله فعالیت های ستاد هماهنگی استان خوزستان بر شمرد.

مرجع / خبرگزاری آنا
:
:
:
آخرین اخبار