تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۸۴۱۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سواری عنوان کرد:
بی توجهی به اماکن تاریخی و باستانی اهواز
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز گفت: اماکن تاریخی و باستانی خوبی در شهر اهواز وجود دارد ولی برای جذب گردشگر مورد غفلت قرار گرفته اند.

حجت السلام کاظم سواری با بیان اینکه، خوزستان دروازه ورود تشیع به ایران است، اظهار کرد: در شهر اهواز، خلاءهای همبستگی فرهنگی وجود دارد زیرا شرکت های بزرگ نفت و گازی که در این شهر مستقر هستند از امکانات و زیرساخت های شهری استفاده می کنند اما نه تنها حق آلایندگی پرداخت نمی کنند بلکه بودجه فرهنگی خود را که اعتبارات قابل ملاحظه ای است را  هم در این زمینه هزینه نمی کنند.

وی افزود: مسئولان مربوطه باید از این شرکت ها بخواهند تا جوابگوی این مسئله باشند که در این مدت طولانی که از انقلاب اسلامی می گذرد چه فعالیت مفیدی انجام داده اند.

سواری تصریح کرد: در شهرک های مختص این شرکت ها، امکانات رفاهی بسیار زیادی فراهم شده که سایر شهروندان اهوازی از آنها محروم هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی صورت گرفته باید در چارچوب عقاید ما باشند، اظهار کرد: متاسفانه در کلانشهر اهواز برنامه جامعی برای رشد و توسعه فرهنگ در مباحث مهمی همچون عفاف و حجاب و  آداب شهروندی وجود ندارد.

سواری افزود: مردم استان خوزستان در نقاط حساس نیز دین و فرهنگ اسلامی خود را حفظ کرده است. فرهنگ این استان از دیرباز با محبت و ولایت اهل بیت در هم آمیخته و آداب رسوم و سنن ما نیز اسلامی و ولایی است.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: در دین اسلام فرهنگ مبتنی بر عقاید و آداب و رسوم آن منطقه است و در همین راستا در خوزستان این فرهنگ با ولایت اهل بیت(ع) عجین شده است.

نبود زیرساخت های فرهنگی اهواز

وی تصریح کرد: یکی از شاخصه های مهم در رشد و توسعه فرهنگی هر جامعه ای، وجود زیرساخت های لازم آن بخش است. متاسفانه در شهر اهواز زیر ساخت های فرهنگی مناسبی همچون، فرهنگسرا، سرای محله، مسجد و مجموعه های فرهنگی ورزشی ساخته نشده است.

عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: در بودجه سال جاری شهرداری، بیش از سه چهارم اعتبارات فرهنگی به منظور رشد و توسعه زیر ساخت های فرهنگی این شهر هزینه شده است. در همین راستا بیش از هشت فرهنگسرا و یا سرای محله در حال ساخت است.

شهرداری بودجه فرهنگی را شفاف سازی کند

سواری با بیان اینکه وضعیت بودجه فرهنگی سال گذشته باید از سوی شهرداری اهواز شفاف سازی شود، عنوان کرد: در این صورت اعضای شورا می توانند گزارش جامعی در این زمینه به شهروندان ارائه دهند.

وی با تاکید به اینکه رویکرد شورای شهر اهواز محرومیت زدایی است، گفت: در همین راستا باید به کمبودهای فرهنگی این مناطق نیز توجه ویژه کرد و با ساخت مکان های فرهنگی زمینه های توسعه را در مناطق محروم ایجاد کرد.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: شورای شهر اهواز به دنبال این است که در پایان دوره چهار ساله فعالیت خود، تفاوت فاحش میان مناطق مختلف اهواز برداشته شود و از اختلاف طبقاتی بین شهروندان نیز کاسته شود.

از بین رفتن اختلاف بین مناطق اهواز

وی با بیان اینکه یکی از فعالیت های بسیار خوب صورت گرفته در مناطق محروم و حاشیه ای ایجاد زمین های چمن برای پر کردن اوقات فراغت جوانان است، عنوان کرد: البته ساکنان مناطق نیز باید در حفظ و نگهداری این زمین ها به شهرداری کمک کنند و در صورتی که شاهد از بین رفتن قسمتی از این زمین ها شدند هر چه سریعتر شهرداری را از این مسئله آگاه کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز با اشاره به عدم استفاده از مکان های تاریخی در راستای جذب گردشگر در اهواز گفت: بهره مندی از این آثار بر عهده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان است و باید در این زمینه، فعالیت تخصصی صورت داد که این کار از عهده شورای شهر خارج است اما در بحث زیبا سازی شهر تاکنون شورای شهر اهواز با همکاری سازمان زیبا سازی شهرداری فعالیت های خوبی به ثمر رسانده است.

سواری همچنین با اشاره به مساعدت های فراوان از سوی کمیسیون فرهنگی شورا گفت: یکی از وظایف کمیسیون فرهنگی مساعدت به مستمندان و نیازمندان است. بسیاری از افرادی که به شورا مراجعه می کنند نیازمند هستند و قانون این اجازه را به ما داده که به آنها کمک کنیم.

یک عضو شورای شهر اهواز افزود: بسیاری از افرادی که از سوی شورا به آنها مساعدت مالی می شود دچار مشکلات فراوان مالی و یا بیماری های صعب العلاج هستند.

وی در خصوص طرح طریق الحسین (ع) (از فلکه خرمشهر تا مرز چزابه) گفت: شورای تامین استان بسیاری از سازمان ها را برای خدمت رسانی به زائرین سالار شهدا بسیج کرد و نه تنها شهرداری اهواز بلکه شهرداری سایر شهرستان های استان نیز در این طرح شریک شدند اما به دلیل مرکزیت شهر اهواز اعتبارات بیشتری از سوی شهرداری این شهر در این خصوص هزینه شد.

سواری با اشاره به بی سابقه بودن خدمت رسانی به زوار امام حسین (ع) در این ابعاد از سوی شهرداری اهواز تصریح کرد: یکی از افتخارات ما این است که اهواز به عنوان پایتخت کتاب انتخاب شده است اما باید زیرساخت های لازم دراین زمینه که همان ساخت کتابخانه است فراهم شود.

وی اظهار کرد:  شیعیان هر چه دارند از کرامات اهل بیت (ع) است به همین دلیل باید حرمت ایام فاطمیه درایام نوروز حفظ شود. نگاه شیعیان جهان به مردم ایران است و ما باید در این زمینه دقت لازم را به عمل آوریم.

مرجع / مـهـر
برچسب ها: کاظم سواری ، اهواز
:
:
:
آخرین اخبار