تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۸۴۱۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرکز فوریت‌های اجتماعی شهرستان شوش افتتاح شد
خوزنیوز: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: تمام تلاش سازمان بهزیستی، راه اندازی اورژانس اجتماعی در شهرهای سراسر کشور بوده که این امر به دلیل محدویت اعتبارات امکان پذیر نبوده است.

به گزارش خوزنیوز؛ حبیب‌الله مسعودی‌فرید عصر امروز در آئین افتتاح مرکز فوریت‌های اجتماعی شهرستان شوش اظهار داشت: اورژانس اجتماعی در سال 78 در کشور آغاز به فعالیت کرد و عمدتا موضوع کودک آزاری و فقط در تهران را پیگیری می‌کرد.

وی افزود: پس از پیگیری‌هایی که شد در سال 87 بسته‌ای تهیه گردید که شامل چهار بخش می‌شد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: نخستین بخش، خط 123 که با شماره گیری این شماره توسط شهروندان به آنها مشاوره ارائه می‌شود و بخش دوم به‌کارگیری سیصد خودرو اورژانس در سطح کشور که در مواردی که مشکل شهروندان تلفنی حل نشود مداخله حضوری کرده و خدماتی توسط روانشناس و مددکار اورژانس ارائه می‌شود.

مسعودی‌فرید اضافه کرد: بسته خدماتی سوم، مرکز مداخله در بحران که کارهای تخصصی‌تری صورت می‌گیرد و حتی در بعضی از موارد افراد آسیب دیده دو تا سه هفته در این مراکز اسکان پیدا کرده و پیگیری‌های بعدی روانشناسی، مددکاری و یا حقوقی در این مراکز انجام می‌شود.

وی گفت: بخش چهارم پایگاه‌های خدمات اجتماعی بهزیستی است که به نوعی اورژانس اجتماعی سطح سه ما تلقی می‌شود که در مناطق حاشیه‌ای و آسیب خیز مستقر هستند که در این محلات خدمات مختلف مددکاری ارائه می‌کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن بیان اینکه مرکز فوریت‌های اجتماعی شهرستان شوش یکصد و هفتادمین مرکز در سطح کشور است تصریح کرد: خوشبختانه در سال گذشته توانستیم نخستین مصوبه فوریت‌های اجتماعی که آئین نامه فوریت‌های اجتماعی بود را از هیئت دولت بگیریم.

مسعودی‌فرید اضافه کرد: معمولا در کارهای اجتماعی یک سازمان به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد و همکاری بین بخشی سایر سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط را می‌طلبد، مثلا در زمینه کودکان خیابانی غیر از سازمان بهزیستی 11 دستگاه دیگر باید بیایند و کمک کنند که خوشبختانه در آیین نامه فوریت‌ها توانستیم مشارکت سایر دستگاه‌ها را بگیریم.

وی ضمن تشکر از مسئولان وزارت تعاون و هیئت دولت به جهت حمایت‌های مختلف در این زمینه، بیان کرد: تمام تلاش سازمان بهزیستی راه اندازی اورژانس اجتماعی در شهرهای سراسر کشور بوده که این امر به دلیل محدویت اعتبارات امکان پذیر نبوده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: تقاضا دارم که دوستانمان در هیئت دولت، وزارت تعاون و مجلس شورای اسلامی در زمان‌هایی که بحث بودجه مطرح می‌شود سازمان بهزیستی و حوزه اجتماعی را پررنگ‌تر ببینند تا ما بتوانیم خدمات بیشتر و با کیفیت بهتر به مردم عزیزمان ارائه دهیم.

مسعودی‌فرید گفت: امسال بیش از 60 دوره آموزشی برای کارشناسان بهزیستی در سطح کشور در زمینه فوریت‌های اجتماعی برگزار کرده و بیش از یکهزار و 700 کارشناس اورژانس اجتماعی در سطح کشور داریم که دائما مشغول آموزش دهی به این کارشناسان هستیم تا بتوانند خدمات بهتری را به جامعه ارائه کنند.

وی عنوان کرد: به هر حال برنامه ادامه دارد و ما امیدواریم بتوانیم سال آینده در تمام شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت، اورژانس اجتماعی را راه اندازی کنیم.

هدف از راه‌اندازی اورژانس اجتماعی جایگزین کردن مداخلات روانی به جای مداخلات قضایی است

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: هدف از راه‌اندازی مراکز اورژانس اجتماعی، جایگزین کردن مداخلات اجتماعی و روانی به جای مداخلات قضایی است.

غلامرضا صدیق‌راد عصر امروز در آئین افتتاح مرکز فوریت‌های اجتماعی شهرستان شوش، ضمن تشکر از توجه و حمایت وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیران و مسئولان مرتبط و همچنین ریاست سازمان بهزیستی کشور و معاونت امور اجتماعی سازمان  و سایر مسئولان استان و شهرستان اظهار کرد: اورژانس اجتماعی یکی از وظایف گسترده سازمان بهزیستی بوده که در سطح کشور در حال گسترش است.

وی افزود: هدف از راه اندازی این مراکز، جایگزین کردن مداخلات اجتماعی و روانی به جای مداخلات قضایی است، یعنی قبل از کشیده شدن پای افراد به مداخلات قضایی از طریق ارائه مشاوره و مداخلات اجتماعی مشکلات آنان را حل کنیم.

مدیرکل بهزیستی خوزستان اضافه کرد: مرکز فوریت‌های اجتماعی شهرستان شوش هشتمین مرکز در سطح استان است که فعال می‌شود و امیدواریم بتوانیم خدمات فراوانی را در زمینه آسیب‌های اجتماعی و کودک‌‌آزاری و همسر‌آزاری به مردم ارائه کنیم.

صدیق‌راد در پایان تصریح کرد: بهزیستی قبل از پیشگیری پیش‌بینی و برنامه‌ریزی می‌کند و امیدواریم با این پیشگیری‌ها و پیش‌بینی‌ها، آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.
:
:
:
آخرین اخبار