تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۸۴۲۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد:
اعمال محدودیت در فروش داروهای ترامادول و دیفنوکسیلات
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر از اعمال محدودیت جدی برای عرضه ترامادول و دیفنوکسیلات خبر داد.

پرویز افشار با اشاره به افزایش مصرف شبه مخدرهای اعتیادآور چون ترامادول، اظهار کرد: اکنون ترامادول به شدت مورد سوءمصرف قرار می‌گیرد و به دنبال ایجاد محدودیت جدی برای عرضه ترامادول و داروی دیفنوکسیلات هستیم.

وی افزود: هیچ کدام از این دو دارو در درمان‌های جدید چندان جایگاهی ندارند، بویژه ترامادول که یک شبه مخدر متوسط الاثر است و به علت اثر متوسطی که دارد ممکن است همراه با داروها یا مخدرهای دیگر استفاده شود. به عنوان مثال ممکن است ترامادول همراه با الکل مصرف شود که در این صورت بر میزان مسمومیت می‌افزاید.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن هشدار نسبت به اینکه تشنج، ایجاد ناهنجاری‌های جنینی و کبدی و حتی مرگ در پی مصرف ترامادول مشاهده شده است گفت: گزارش‌های پزشکی قانونی نیز موید این موضوع است.

افشار ادامه داد: دیفنوکسیلات نیز در درمان‌های اسهالی جدید جایگاهی ندارد زیرا عامل بروز اکثر موارد اسهال و گاستروآنتریت‌، ویروسی یا باکتریایی است و باید عامل اصلی ایجاد آن را درمان کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار