تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۸۴۲۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محفل انس با قرآن در محيط​هاي عمومي دانشگاه برگزار شود
معاون هماهنگي دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت:​ محفل انس با قرآن بايد در محيط​هاي عمومي برگزار شود تا محدوديتي براي شركت دانشجويان در اين برنامه​ها وجود نداشته باشد.

علي بختيار‌پور با اشاره به برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاريان بر جسته كشور در مسجد پيامبر اعظم دانشگاه آزاد واحد اهواز‏ اظهاركرد:​ قرآن کتابی ماندگار است و فعاليت قرآني نسبت به تمام جنبه​هاي فرهنگي جاذبه بالايي دارد و احترام به آن در تمام دانشجويان صرف​نظر از اين‌كه با قرآن مانوس باشند يا خير، وجود دارد.

معاون هماهنگي دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با بيان این‌كه وظيفه ماست كه اين احترام را تبديل به دغدغه فکری دانشجویان كنيم، تصريح‌كرد: ​بايد براي پرداختن به قرآن كه در درون تمام آحاد دانشجويان وجود دارد، تلاش كنيم و اگر كاستي در اين زمينه وجود دارد، ​اين كاستي به ما بر مي​گردد.

بختيارپور عنوان‌كرد: برپایي فعاليت​هاي قرآني، به‌ويژه در واحد اهواز كه تلاش مي‌كنيم جنبه​هاي زيباشناختي قرآن را معرفي كنيم، در جلب دانشجوياني كه تاكنون دغدغه قرآني نداشته‌اند، موثر خواهد بود.

وي با اشاره به اهميت ارتباط علم و قرآن، خاطرنشان‌كرد: ​علم به تنهایی نمي​تواند آدم سازد باشد بلكه باید تربيت در كنار آن قرار بگیرد. قرآن پديدآورنده انگيزه خدمت در انسان‌ها است. تلاقي قرآن با علم شخصيت​هاي بزرگي همانند شهيد چمران مي‌سازد. اگر نتوانستيم شخصيت​هاي اين‌چنیني بسازيم اين به ما بر مي​گردد كه نتوانسته​ايم اين تلاقي را ايجاد كنيم.

معاون هماهنگي دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان برگزاري برنامه​هاي ديني و فرهنگي در اماكن عمومي دانشگاه لازم دانست و گفت:​ دانشجويانی كه براي درس به دانشگاه​ها مي​آيند در باطن خود طينت پاكي دارند و ما بايد به سمت آن​ها برويم تا وارد فعاليت​هاي فرهنگي و ديني شوند.

همچنين حجت​الاسلام و المسلمين سيدحسين يوسفي‌فر، معاون فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي اهواز با اشاره به برپاي محفل انس با قرآن به خبرنگار ايسنا گفت: ​از زماني كه در دانشگاه آزاد اهواز حضور پيدا كرده​ام، متوجه شده​ام كه ظرفيت قرآني بسيار در دانشگاه وجود دارد.

وی اظهاركرد:​ باید جلساتي در دانشگاه در طول سال تحصيلي ادامه داشته باشد و هر ماه يك بار محفل قرآني برگزار شود.

یوسفی‌فر افزود: بحث ديگر فعاليت​هاي قرآني، علوم قرآني است كه حالت شخصي دارد. قرآن منبع تمام علوم انساني و بشري است. اصل​هاي علمي 1400 سال پيش در قرآن بيان شده كه بعدها ديگران به آن رسيدند و ثابت شده است.

معاون فرهنگي دانشگاه آزاد اهواز با اشاره به اهميت وجود قرآن در دانشگاه عنوان‌كرد:​ نبايد به ظاهر افراد توجه كرد؛ ما دانشجوياني داريم كه حافظ قرآن هستند، قرآن را به خوبي تلاوت مي​كنند اما نتوان این مساله را از روی ظاهر فرد متوجه شد.

يوسفي گفت: اگر قرآن را از جنبه​هاي مختلف علمي، تربيتي و اخلاقي بشناسيم، حتما مي​تواندبر دانشجويان تاثيرگذار باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار