تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۸۴۳۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شوش:
شوش برای بزرگداشت سالگرد عملیات فتح المبین آماده است
فرماندار شهرستان شوش گفت: آیین بزرگداشت سی و سومین سالروز عملیات غرورآفرین فتح المبین در دومین روز بهار 1394 با حضور کاروان های راهیان نور در منطقه عملیاتی فتح المبین شوش برگزار می شود.

رضا نجاتی دوشنبه در نشست ستاد بزرگداشت دوم فروردین، سالروز عملیات فتح المبین افزود: یادمان شهدای فتح المبین در غرب کرخه برای گرامیداشت سالروز این عملیات غرور آفرین آماده است.

وی افزود: در این مراسم علاوه بر کاروان های راهیان نور و میهمانان نوروزی ، خانواده معظم شهدا ، ایثارگران ، جانبازان همچنین جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی از سراسر کشور حضور خواهند داشت.

فرماندار شوش اظهار کرد: همزمانی سالروز عملیات فتح المبین با حضور کاروان های راهیان نور در مناطق عملیاتی استان خوزستان فرصتی برای برگزاری باشکوه این آیین است.

نجاتی همچنین یکی دیگر از ویژگی های آیین بزرگداشت سالروز عملیات فتح المبین در دوم فروردین ماه را همزمانی با ایام فاطمیه عنوان کرد و گفت: رمز یازهرای (س) این عملیات و تقارن آن با ایام سوگواری فاطمیه ، معنویت این مراسم را چند برابر خواهد کرد.

فرماندار شوش بیان داشت: آیین بزرگداشت سالروز عملیات فتح المبین از سوی ستاد راهیان نور کشور ، قرارگاه حفظ ابنیه دفاع مقدس و سپاه ناحیه شوش برنامه ریزی شده است.

وی سخنرانی یکی از فرماندهان دفاع مقدس و گلباران یادمان شهدای فتح المبین و مزار شهدا را از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای بزرگداشت سالروز عملیات فتح المبین عنوان کرد.

عملیات فتح المبین در روز دوم فروردین سال 1361 با رمز یا زهرا (س) در غرب شهرستان های شوش و دزفول آغاز و 10 روز به طول انجامید.

عملیات فتح المبین یکی از درخشان ترین حوادث تاریخ پس از انقلاب اسلامی ایران است.

در این عملیات ، دو هزار و 500 کیلومتر از خاک وطن آزاد شد و 25 هزار نیروی دشمن کشته یا زخمی و 15 هزار نفر به اسارت گرفته شدند.

شهرستان شوش در شمال استان خوزستان با 200 هزار نفر جمعیت، با وجود آثار باستانی از دوره های مختلف تاریخ و اثر جهانی چغازنبیل ،حرم حضرت دانیال نبی(ع) و پارک ملی کرخه محل زیست گوزن زرد ایرانی، از ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری برخوردار می باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار