تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۸۴۳۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شوش تاکید کرد:
ضرورت رسیدگی به وضعیت جاده‌های شوش
فرماندار شوش بر ضرورت رسیدگی به وضعیت جاده‌های شهرستان به‌ویژه با توجه به نزدیک شدن به نوروز تاکید کرد.

رضا نجاتی صبح امروز در نشست بررسی مشکلات راه و مسکن شهرستان شوش که با حضور جمعی از مسئولان شهری و استانی برگزار شد اظهار داشت: کم عرض بودن جاده‌های مواصلاتی روستایی شهرستان یکی از مشکلات جدی منطقه است و در این زمینه باید به‌طور جدی وارد کار شد.

وی یادآور شد: در سال 93 مبلغ 40 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی و ماده 180 جهت بهسازی و آسفالت جاده‌های شهرستان اختصاص یافت که این میزان اعتبار با توجه به مشکلات راه‌ها جوابگوی نیاز شهرستان در زمینه بهسازی و آسفالت جاده‌ها نیست.

فرماندار شوش خواستار تکمیل پروژه‌های راه و شهرسازی با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در شهرستان شد.

پروژه‌های زیادی در شوش نیمه تمام رها شده و یا نیاز به اصلاح و ایمن سازی دارند که از آنها می‌توان به پل شهید ناجیان، پل روگذر بیمارستان نظام مافی و همچنین اصلاح و ایمن سازی جاده شوش به دزفول اشاره کرد.

اختصاص 400 میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های راه و شهرسازی شوش

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از اختصاص مبلغ 400 میلیارد ریال جهت اجرای پروژه‌های راه و شهرسازی به شهرستان شوش خبر داد.

منوچهر رحمانی صبح امروز در نشست بررسی مشکلات راه و مسکن شهرستان شوش که با حضور فرماندار و نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان شوش در شمال خوزستان دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه‌های کشاورزی، زیارتی و گردشگری است در یک برنامه چهار ساله در حدود 100 کیلومتر راه و پنج دستگاه پل جدید به ارزش 400 میلیارد ریال در شوش انجام خواهد شد.

وی در تشریح برنامه چهار ساله تصریح کرد: این مبلغ در جهت اجرای پروژه بهسازی و روکش آسفالت زبید دبات و خلیفه حیدر، بهسازی و روکش آسفالت مزعل ضمدی ـ چنانه، بهسازی و روکش آسفالت محور هویش، بهسازی و روکش آسفالت شهر حر، احداث تقاطع غیرهمسطح پل نظام مافی، پیگیری احداث راهدارخانه بخش فتح المبین، بهسازی و مرمت راه‌های بخش فتح‌المبین، تعریض پل ناجیان و طرح مطالعاتی پل منطقه خسرج اختصاص داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: همچنین احداث زیرگذر شهر الوان، روشنایی و گاردیل جاده شوش به دزفول، بهسازی و آسفالت جاده‌های روستایی، تصویب طرح تفصیلی شهر شوش، احداث پل خرپایی روستای مالک اشتر، عملیات آسفالت ابوالقیفه به گطش، لکه گیری و بهسازی محور دستغیب به قدمگاه شچاخ، پیگیری ارتقای درجه راه‌های روستای شوش به فرعی و اصلی، پیگیری و تامین اعتبار و ادامه عملیات اجرایی بیمارستان 164 تختخوابی الغدیر شوش از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

رحمانی اضافه کرد: روکش آسفالت کنردومیدان ابوذر تا بیمارستان رفت و برگشت، دادن مجوز برای برداشتن پل ورودی شهر شوش پس از اخذ موافقت وزارت راه و تامین اعتبار توسط شهرداری شوش، اصلاح دوربرگردان‌های محور شوش به اهواز، تکمیل جاده مرادهادی، احداث پل شناور سن بهادل، ساماندهی رمپ‌های ورودی و خروجی شوش به دزفول، تقاطع غیرهمسطح محور آهودشت بر روی خط راه آهن، بهسازی محور چنانه به بستان، احداث ترمینال شوش و ساماندهی حاشیه شهر شوش (وهب) از دیگر مواردی است که هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به بافت فرسوده شهری شوش اعلام کرد: بیش از 10 درصد از شهر شوش دارای بافت فرسوده بوده که در این خصوص تسهیلات خوبی جهت بهسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار