تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۸۴۳۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در مقابل جنگ نرم باید فرهنگ شهادت تقويت شود
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران خوزستان گفت: براي مقابله با جنگ نرم و تقويت فرهنگ شهيد و شهادت، ضروري است به روز باشيم و از ظرفيت​هاي نرم​افزاري موجود در جهت ترويج اين فرهنگ غني استفاده کنیم.

عبدالرضا فرجيان اظهار كرد: سال​هاي گذشته ترويج و فرهنگ ايثار و شهادت در مرزهاي جغرافيايي محدود بود و برنامه​هايي چون يادواره شهدا و ويژه برنامه​هاي زنده نگاه داشتن ياد و خاطره شهدا را در مناطق عملياتي مشاهده مي​كرديم اما اكنون در هر نقطه و هر لحظه ياد شهدا زنده نگه داشته مي​شود و فرهنگ شهيد و شهادت فراتر از مرزهاي جغرافياي گسترش پيدا كرده است.
 
وي ادامه داد: گسترش اين فرهنگ فراتر از مرزهاي جغرافيايي در تداوم و بقاي نظام اسلامي و انقلاب اسلامي تأثيرگذاري بالايي دارد. اكنون نيز ترويج فرهنگ ايثار و شهادت از مرزهاي جغرافيايي به مرزهاي اعتقادي جامعه راه يافته و به يك فرهنگ اعتقادي تبديل شده است.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران خوزستان گفت: به فرموده مقام معظم رهبري، زحمتي كه براي ترويج فرهنگ جهاد و شهادت كشيده مي​شود كمتر از ارج شهيد نيست. حضرت زينب(س) و امام سجاد(ع) كه مبلغ فرهنگ جهاد و شهادت در نهضت كربلا بودند اگر اين​ها نبودند، بي​شك اكنون اين فرهنگ وجود نداشت. فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه ما نشأت گرفته از واقعه عاشورا و ترويج اين فرهنگ در نهضت كربلاست.

فرجيان افزود: همچنين اثر و نشانه آن را در كشورهاي ديگر نيز با عنوان "مقاومت" مشاهده مي​كنيم. فرهنگ جهاد و شهادت در قالب مقاومت در كشورهاي مختلف منطقه نمود پيدا كرده است. بنابراين براي زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا و گسترش فرهنگ ايثار و شهادت، جوانان و نوجوانان به بحث برگزاري جشنواره​ها و كنگره​هاي بويژه شهيد و شهادت، ورود پيدا كنند.

وي اظهار كرد: براي مبارزه وسيع با استكبار جهاني در رأس آن​ها آمريكا و اسرائيل نياز به برگزاري اين كنگره​ها و يادواره​هاي ويژه شهيد و شهادت وجود دارد تا نسل​هاي آينده براي ترويج اين فرهنگ آماده شوند.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران خوزستان گفت: هميشه بايد 10 گام يا بيشتر از دشمن مقابل جلوتر باشيم. بهترين دفاع، حمله است و اگر بخواهيم دفاع خوبي از فرهنگ شهيد و شهادت داشته باشيم بايد حمله خوبي انجام دهيم و براي اين امر لازم است با جاذبه​ها و نرم​افزارهاي به روز پيش رويم و جوانان و نوجوانان را با اين فرهنگ همراه كنيم.

فرجيان افزود: مي​طلبد تقابل ما با دشمن در اين زمينه بايد به روز باشد. مي​توان از شبكه​هاي اجتماعي و نرم​افزارهاي موجود در جهت ترويج فرهنگ شهيد و شهادت استفاده كرد.

ويژه برنامه​هاي گراميداشت "روز شهيد" از 18 تا 22 اسفندماه در استان خوزستان برگزار مي‌شود. بنياد شهيد و امور ايثارگران خوزستان اجراي هزار و 100 برنامه مختلف فرهنگي براي اين مدت در نظر دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار