تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۸۴۴۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قائم مقام وزیر بهداشت:
سهم مردم در هزینه درمان به 38 درصدکاهش یافته است
قائم مقام وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در امور دانشگاه ها با اشاره به رضایت مردم از طرح تحول نظام سلامت گفت: با اجرای این طرح سهم مردم در پرداخت هزینه درمان از 53 درصد به 38 درصد کاهش یافته است.

سید حسن امامی رضوی دوشنبه در حاشیه معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی دزفول در جمع خبرنگاران افزود: دولت یازدهم در حمایت از مردم ، سلامت را اولویت نخست خود قرار داد و اعتبار قابل توجهی به این امر اختصاص داد که رضایت مندی مردم را به دنبال داشته است.

وی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت ،مردم در مراجعه به مراکز درمانی کمتر با مشکل مالی مواجه شده و با آسودگی خیال درمان می شوند.

امامی رضوی با بیان اینکه طرح توسعه نظام سلامت از مرحله بهداشت و درمان عبور کرده و در حال عبور از مرحله چهارم ، آموزش می باشد افزود: در سال های گذشته شاهد توسعه کمی در حوزه آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی کشور بودیم اما در حال حاضر توسعه کیفی آموزش هدفگذاری شده است.

وی در ادامه به پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی دزفول در سالهای اخیر اشاه کرد و ابراز امیدواری نمود، این دانشگاه در مسیر ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی به حرکت خود ادامه داده و به عنوان یک دانشگاه پیشرو در زمینه آموزش پزشکی عمل کند.

به گفته امامی رضوی تعداد 55 دانشگاه علوم پزشکی در کشور فعال است.

با حضور قایم مقام وزیر بهداشت ، درمان و آموزشی پزشکی ، یوسف پریدار به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول معرفی و از خدمات چند ساله عبدالرحیم صائمی نیا تجلیل شد.

دانشگاه علوم پزشکی دزفول علاوه بر مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان دزفول ، شهرستان های شوش و گتوند در شمال خوزستان را نیز زیر پوشش دارد.

شهرستان دزفول با حدود 500 هزار نفر جمعیت در شمال خوزستان واقع است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار